A sikeres emberek egyik pozitív tulajdonsága, hogy képesek tanulni a hibáikból, de ennél is jobb, ha másokéból is tudnak. Különösen igaz ez a vállalkozókra.
Nem lenne csodás, ha küzdelem nélkül érhetnénk el a sikereinket? Ha el tudnánk kerülni azokat a költséges hibákat, amikbe a legjobbak is belefutnak? A Forbes.com külsős szerzője saját hibái nyomán állított össze egy listát. Ezekkel a tippekkel nem csak pénzt, de időt is spórolhatunk karrierünk felépítése során.
- Ne Bibliaként tekints az üzleti tervre!
Az üzlet olyan, mint ejtőernyővel kiugrani egy repülőből: az ugrás előkészületei fontosak, hogy biztonságban leérkezzünk, de a legnehezebb rész maga az ugrás. Onnantól kezdve a pillanat átveszi az irányítást, és az előkészületeink csak irányadóak lehetnek, így van ez az üzleti tervvel is. Elég csak Jeff Bezos, Elon Musk vagy Mark Zuckerberg nevét említeni, ők is ugrás után kezdtek el a részletekkel foglalkozni. El kell fogadni, hogy nem fog minden simán menni és tudni kell menet közben tanulni.
- Ne vidd túlzásba a netwörkingelést!
Az idő a világ legdrágább erőforrása, nem számít mennyire lenyűgöző a bankszámládon tárolt összeg, azzal sem vásárolhatod vissza, amit elpazaroltál. Ha túl sok ilyen eseményen veszel részt, az lehet, hogy azt a benyomást kelti benned, hogy elfoglalt vagy, de ettől nem leszel produktív. Ahelyett, hogy felmagasztalnánk a termékünket/szolgáltatásunkat, inkább kérdezzük meg a vásárlókat, hogy mitől lehetne jobb.
- Legyél együttműködő!
Nem lehet minden elképzelésünket egyszerre megvalósítani, néhány dolognak adni kell egy kis időt, mivel sok nem várt probléma merülhet fel menet közben. Az Amazon sem vegyeskereskedőként kezdte, kezdetben csak a könyvekre fókuszált, aztán egyre szélesebb lett a kínálat. Persze nem fog mindig mindenki egyetérteni ötleteinkkel, legalábbis nem feltétlenül elsőre. Lesznek olyan emberek, akik nem fogják szeretni, sőt utálni fogják a vállalatot, a terméket stb., vállalkozóként akkor is azokra kell koncentrálni, akik szeretik, számukra kell jobbá tenni a terméket, és ez a célcsoport hálás lesz érte.
- Vegyél vissza az egóból!
Túl sok ember gondolja, hogy minden feladatot képes végrehajtani egyedül, amit vállalata igényelne. Lehet, azt is tudja, hogyan hozzon létre egy jó márkát, de nem biztos, hogy azt is, hogyan dobja piacra jól és intézze a PR területeket, miközben folyamatos növekedést produkál. Ugyanakkor, ha valamit nem értesz, ne állj neki magadtól tanulni róla, inkább kérdezz, és figyelj, mit mondanak a hozzáértők.
- Engedd meg magadnak a pihenést!
Sikeres vállalkozónak lenni kimerítő dolog, a nap végén mindenkinek szüksége van egy kis időre, hogy magával foglalkozzon. Férjen be a nyaralás és a közös idő eltöltése a családdal, barátokkal. Valójában jobb is néha kikapcsolódni és élményeket szerezni azokkal, akik igazán számítanak, hogy aztán feltöltődve térj vissza dolgozni.
- Használd ki a lehetőségeket!
A sikeres vállalkozók rugalmas célokat tűznek ki maguk elé. Ez azt jelenti, hogy a kitűzött útvonalon folyamatosan keresgélik a zugokat, repedéseket és sarkokat. Mikor találnak egyet, annak kihasználják az előnyeit. Vegyük például a Twittert, ami egy podcast platformként indult, anno még Odeo néven, mielőtt kinőtte volna magát a világ egyik legnagyobb social media felültévé. Tehát ne féljünk a megújulástól!
- Ne halogass!
Ha tanulsz valami újat, ami fejlesztheti a módszereidet, akkor ne keress kifogást arra, hogy miért maradnál mégis a réginél, hanem változtass! Minél tovább vársz, annál hátrébb kerülsz a versenyben és a sikereidet is késlelteted.