Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

6 tipp vezetőknek, hogy home office idején is fenntartsák a produktivitást és a lelkesedést

Egyre több cég kényszerül arra, hogy távmunkában folytassa napi ügyvitelét és nagy valószínűséggel ennek a folyamatnak még az elején járunk. Otthonról is lehet ugyanolyan minőségben dolgozni, de meg kell tanulnunk, hogyan.

A Forbes.com gyűjtésében mutatunk 6 módszert arra, hogyan tartsuk meg a távmunkában dolgozó alkalmazottjaink figyelmét, produktivitását és lelkesedését.

#1 Legyenek szabályok

Mivel messze lesztek egymástól, nem tud ugyanolyan formában zajlani a kommunikáció, mint azt megszoktátok, nem ül melletted senki, hogy megkérdezhesd, ő pedig válaszoljon. Ez megnehezítheti a feladatok előregördítését. Ezért vezetőként három dologban mindenképp meg kell egyezned a kollégáiddal:

  • Mik a munkaórák? Mikor kezdődik és mikor ér véget a munkanap?
  • Mi a határideje az egymáshoz intézett kérdések megválaszolásának? Azonnal várjak választ, egy óra múlva vagy a nap végén?
  • Hogyan értesítjük egymást, ha épp nem tudjuk a fenti határidőt tartani?

#2 Legyen egy kommunikációs rutin!

Amilyen a kommunikáció, olyan a csapat – távmunkában ez pedig fokozottan igaz. A cikk szerzője saját tapasztalatából három tippet ad az új meeting rutinhoz:

  • Heti one-on-one, személyes meetingek – 30 perc, hogy a munkatársam reportoljon és feltegye a kérdéseit.
  • Heti csoportos meetingek – 30-50 perc elég rá, mindenki felteheti a kérdéseit és közösen gondolkodhatunk.
  • Nap végi helyzetjelentés – minden csapattag elküldi, min dolgozott aznap. Erre különböző szoftverek is elérhetők (pl. Basecamp), ami emlékeztetőket is küld a beállított feladatokról. De egy egyszerű email is működik.

#3 Támaszkodjunk a videóhívásokra!

Rengeteg előnye van a sima hívással szemben:

  • Személyesebb, emberközelibb kommunikáció.
  • Fontos, hogy nyugodt, professzionális környezetben történjen, ne pedig gyorsan, kihangosítva az autóban, miközben a boltba megyünk.
  • Ha videóhívásra számítanak, felöltöznek reggel a munkatársak!

#4 Legyen személyes kontakt!

Az emberek barátságokat kötnek a munkahelyen is. A hangulatukra ezért rossz hatással lehet, ha hirtelen ezekkel a barátokkal nem találkoznak nap mint nap.

A meetingek első pár percét töltsük beszélgetéssel, kérdezzük meg, hogy vannak.

  • Teremtsünk platformot a személyes dolgok megvitatására, csevegésre sportról, filmekről, bármiről.
  • Ne felejtsünk el visszajelzést adni a munkájukról!

#5 Ha szükséges, fektess be új eszközökbe, technológiába!

Pár hetet bárki kibír a munkahelyi infrastruktúra nélkül, de hosszú távon gondokat okozhat, ha nincsenek meg a megfelelő eszközeink:

  • Az alapok: gyors wifi, egy jó szék, billentyűzet, egér, jó monitor.
  • Videóhívásra: Skype, Zoom stb. letöltése.
  • Projektmenedzsmentre: Basecamp, Asana stb.

És végül:

#6 Ne felejtsd el, hogy emberekkel dolgozol!

A távmunka megfelelő körülményeinek kialakítása egy fontos munkahelyi trend, amelyre anélkül is figyelnünk kéne, hogy a koronavírus szükséghelyzetbe kényszerít minket.

Így amellett, hogy vigyázunk magunkra és környezetünkre, de elsajátítjuk a távmunka menedzselésének módját, olyan skillre teszünk szert, ami hosszútávon is versenyelőnyt jelent.

Borítókép: Jacky Chiu// Unsplash

Oszd meg!