Az ideális ügyfelek levadászása nem egyszerű, főleg nem online. A Forbes.com 6 tippel segít abban, hogy hogyan érj el több embert úgy, hogy közben ne spammeld őket halálra. És még csak tech-zseninek sem kell lenni hozzájuk.
Rendezz online workshopot
2018-ban már nem nagyon lehet azzal felvágni, hogy az ember diplomákat és okleveleket tesz ki az iroda falára. A legjobban úgy tudod a szakértelmedet bizonyítani, ha értékes tartalmat osztasz meg a célközönségeddel. Egy 45 perces online workshop például lehetőséget ad arra, hogy tanítsd, szórakoztasd és inspiráld az embereket, így ők tudni fogják, hogy miért te vagy a megfelelő ember számukra. Ha nem vagy biztos abban, hogy milyen témákat dolgozz fel, gondolkodj el azon, hogy mik a szakmában a leggyakrabban feltett kérdések, vagy hogy mik a legköltségesebb hibák, amiket az emberek általában elkövetnek.
Küldj nekik informatív hírleveleket
A leggyakoribb oka annak, hogy valaki (akit egyébként érdekel a céged) miért nem dolgozik veled az, hogy az időzítés nem megfelelő. Ezt pedig könnyű megoldani, a lényeg, hogy maradj velük kapcsolatban: küldj nekik tartalmas, informatív hírlevleket. Mire megérik bennük a döntés, hogy téged választanak, már a rendelkezésükre áll az összes információ.
A hírlevél küldése egy jó módja annak, hogy növeld a pozíciódat, részleteket ossz meg a márkáról, bizalmat építs ki, anélkül, hogy a potenciális ügyfelek különösebb nyomás alatt éreznék magukat.
Bátorítsd az ajánlásokat!
Az emberek szeretnek olyanokkal időt eltölteni, akik hasonlóan gondolkoznak, mint ők. Ösztönözd az ügyfeleidet arra, hogy másoknak ajánljanak, például ajándékkártyával. Segíthet, ha van egy külön linked, ahol minden részletet megosztasz a vállalatról. Ez könnyebbé teszi az ügyfelek számára az ajánlást. Nem nekik kell a munkát elvégezni, elég, ha megosztják a linket.
Élőzz rendszeresen és következetesen
A videós tartalom egyre fontosabb, ha egy üzlet felvirágoztatásáról van szó. A livestreaming lehetővé teszi, hogy aktívabban kommunikálj a célközönségeddel. A következetesség viszont fontos: időről időre jelenj meg. Ez könnyebbé teszi, hogy az emberek megismerjenek, megkedveljenek és megbízzanak benned. A livestream azt is lehetővé teszi, hogy potenciális ügyfelekkel kommunikálj szórakoztató módon. Ha van egy népszerű videód, még meg is hirdetheted, hogy még több embert elérjen. Egyszerű és hatékony stratégia, ami bárhonnan elvégezhető.
Barátkozz meg a Pinteresttel…
Sokan azt hiszik, a Pinterest csak egy a szórakoztató közösségi média platformok közül, jó receptekkel és kézműves ötletekkel. Nem mindenki látja, hogy mi a Pinterest igazából: egy search engine. Ha a célközönséged keres valamire Pinteresten, fontos, hogy téged is lássanak. Bármit, amit megosztasz (inspiráló idézetet, saját Youtube-videókat, blogposztokat), a követők nemcsak látják, de terjesztik is, hiszen minden alkalommal, amikor valaki kitűz egy posztot, az ő követői is látják.
…és Facebook-csoportokkal is
A Facebookon nem egy lehetőséget találsz arra, ami üzleti szempontból hasznos lehet, de egyik sem olyan, mint a csoportok. Akár te csinálsz saját csoportot, akár becsatlakozol egy már meglévőbe, elérhető válik rengeteg olyan ember, akit érdekelhet, hogy mit kínálsz. Egy jótanács: tegyél úgy, mintha offline, személyesen beszélgetnél velük.
Nem biztos, hogy mind a hat tipp beválik majd, válaszd ki azt, amelyik a leginkább a cég profiljába vág, és csináld következetesen, utána pedig vezess be egy újat minden héten. Ha látod az eredményeket, növelheted a csapatodat, és több időt fordíthatsz arra, hogy új közönségeket érj el.
Borítókép: Igor Miske / Unsplash