Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

6 tipp, amivel jól indul a reggeled

Nem véletlenül kezdődik rengeteg film úgy, hogy a főszereplő elalszik. A felkelés utáni percek sokszor a legfontosabbak egész nap, meghatározzák, milyenek leszünk a következő 15 órában. Ezért tele az internet tanácsokkal, viszont Kathryn Dill, a Forbes.com külsős szerzője szerint ez legtöbbször olyanoktól jön, akik teljesen a maguk urai, és sokszor külső segítséget is igénybe vesznek. Az átlagembereknél sokszor más lehet a helyzet, ezért összeszedett néhány könnyen kivitelezhető tanácsot.

1. Előző este kezdjük

A reggeli rutin leghasznosabb része a már előtte este elvégzett néhány apró feladat lehet. A leggyakrabban azt tanácsolják, másnapi ruháinkat már este készítsük ki.

Ugyanez igaz a reggelire és az uzsonnára is, még akkor is, ha tényleg csak párperces műveletekről van szó. Reggel sokkal könnyebben ugorjuk őket. Emellett érdemes a kulcsokat, bérletet, telefont és a többit ugyanazon a helyen hagyni mindig, könnyebben összeszedjük, ami az induláshoz kell.

2. Dobd ki a telefonod az ágyból

Jó megoldásnak érezhetjük, hogy reggel még jó párszor rányomunk a szundi gombra a telefonon, de sokkal többre mehetünk vele, ha teljesen száműzzük a telefonunkat az ágyból. Elég csak abba belegondolni, mennyire hasznos, ha éjjel háromkor is az emailek rezgésére ébredünk.

Érdemes inkább a szoba másik felébe, elérhetetlen helyre rakni a telefont, ahol még az ébresztőt azért halljuk. Ha már fel kell kelnünk, hogy lekapcsoljuk, máris elindítottuk a reggelt. A koránkeléshez érdemes valamilyen személyes motiváló üzenetet, akár nagybetűkkel beleírni az ébresztőbe (“KELJ FEL”), valamelyik kedvenc dallamunkat beállítani ébresztőhangnak, a szundifunkciót pedig kapcsoljuk ki.

 

A napi legfontosabb teendőt érdemes lehet kis cetlin felírni az ébresztőórára, így már reggel tudjuk, mire kell koncentrálnunk.

3. A reggeli edzés is este kezdődik

Rengetegen javasolják, hogy már korán reggel érdemes gyakorlatokat végezni. Ha nem este csináljuk, kisebb az esélye, hogy inkább a tévét vagy a borozást választjuk helyette. Viszont már este érdemes eldönteni, hogy reggel megcsináljuk, összepakolni, és bekészíteni és berakni az ajtóba.

Nyilván, nehéz rávenni magunkat minderre, segíthet, ha egyszerűen beiratkoztunk mondjuk reggeli fitneszórákra. Ha olcsóbb megoldást keresünk, jöhet a reggeli futás, amivel egybeköthetjük az első telefonhívásokat is (ha a másik felet nem zavarja némi zihálás).

4. A reggeli rutinon is lehet gyorsítani

Ha gyorsítani akarjuk a reggeli tollászkodást, érdemes lehet kipróbálni a száraz sampont. A másik időspóroló megoldás a reggeli hírek meghallgatása lehet, ami mondjuk Magyarországon egyelőre nem létező opció, de ha tudunk angolul, több forrás is van, akik felmondják legfontosabb híreiket, így lehet készülődni, miközben tájékozódunk.

Mindemellett érdemes ébresztőt beállítani arra az időpontra is, amikor szeretnénk kilépni a lakás ajtaján. Ez segíthet fókuszálni, ha éppen valamivel elkalandoztunk volna, így időben elindulni.

5. Ne hagyd ki a reggelit, gondol újra

Ebben gyakorlatilag mindenki egyetért, fontos a reggeli. Legyen egyszerű, és könnyen hordozható. Friss gyümölcslé vagy turmix, és ami mehet a táskába is. Érdemes indulásig a hűtőben tartani, hogy hideg maradjon, vészmegoldásnak meg bedobhatunk a cuccok közé fagyasztott banánt; ugyanebbe a kategóriába esik a hidegen is iható kávékoncentrátum, ha sietünk, de nem akarjuk kihagyni.

6. Olvasni tömegközlekedésen is lehet

Az állatok felvesznek új szokásokat, az emberek alkalmazkodtak a reggeli közlekedéshez: ilyenkor figyeljünk arra, hogy az okostelefonjaink akkor is hasznosak, ha épp nincs térerő. Érdemes a munkához kapcsolódó olvasnivalókat elmenteni mondjuk PDF-ben, így bármikor elérhető, átfutható akár a villamoson, még akkor is, ha nincs ülőhelyünk.

Szerencsére a térerőprobléma itthon nem olyan jelentős, a fővárosban a metróban is jó a jel, és a város többi pontján is van annyi, hogy elolvassuk a legfontosabb dolgaink.

Persze, választhatjuk a biciklizést is a munkába járáshoz, ilyenkor olvasni nem fogunk tudni – viszont jó a reggeli mozgást letudhatjuk ilyenkor, nem kell mondjuk külön elmenni futni.

Ha pedig otthonról dolgozol: a tippek jó része akkor is hasznos lehet, senki ne gondolja, hogy nincs szüksége reggel feltöltődésre és a napja megtervezésére, csak azért, mert nem kell utaznia a munkába.

 

Mindig gyűlöltem az alvás szükségességét. Mint a halál, még a leghatalmasabb embert is a megfekteti.