Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

5 titok, hogy megtaláld az egészséges munka-magánélet egyensúlyt a hétköznapokban

Mindenkivel előfordul, hogy összesűrűsödnek a feladatok, de elég betartanunk pár alapelvet, hogy visszaszerezzük az egyensúlyt.

Ha utálod a munkád, az kihat a magánéletedre is. De ha a szereted és túlzásba viszed, azzal is könnyen átbillenhetsz a ló másik oldalára. Mindenki életében előfordulnak sűrűbb időszakok, és a fokozódó nehézségek közepette nem vesszük mindig észre időben, mennyire elvesztettük az egyensúlyt.

Szerencsére nem túl bonyolult tenni az ügy érdekében, elég betartanunk pár alapszabályt.

A Forbes.com külső szerzője, Ashley Stahl munkakeresőket segít a céljuk megtalálásában, és ehhez kapcsolódóan foglalta össze azt az öt lépést, amit fontosnak tart ahhoz, hogy az ember kiegyensúlyozva tudja élni az életét a munka mellett.

  1. Tanulj meg elengedni bizonyos dolgokat

A tökéletességre való törekvés, és a kényszeres megfelelési vágy csakis kudarchoz vezethet. Tanuld meg, hogyan mondj „nemet, amikor szükséges, és hagyd el azokat a szokásaidat, amiktől feleslegesen stresszelsz. Így több időd marad az igazán fontos dolgokra.

Advertisement
  1. Szabj határokat a munkában, és próbáld ezeket nem átlépni

Sok munkahelyen van lehetőség a flexibilis munkabeosztásra, viszont ez azt is jelentheti, hogy napi 24 órában készenlétben kell lenni.

Ülj le a főnököddel, és próbáld megfogalmazni a te elképzeléseidet, állíts fel szabályokat az elérhetőségeddel, a túlórákkal kapcsolatban.

Ha megegyeztetek a munkaadóddal, hogy mit vártok el a másiktól, sokkal kevesebbszer fog előfordulni be nem tervezett túlórázás.

  1. Oszd be az időd

A nap végén foglald össze, hogy mivel töltötted az időd. A napod melyik részei voltak a legtermékenyebbek? Előfordult, hogy valami olyannal töltötted a napod, ami nem tett hozzá semmit? Ha igen, hagyd el ezeket a tevékenységeket.

Túl értékes az időd ahhoz, hogy ilyenekre fecséreld.

  1. Legyél önző a magadra fordított idővel kapcsolatban

Nem tudod kihozni magadból a legtöbbet, ha fáradt vagy. Még akkor is, ha úgy érzed, teljesen be vagy táblázva,

muszáj magadra is időt szakítani.

Menj el például az edzőterembe! A mozgástól beindul az endorfingyártás a szervezetben, ettől pedig boldogabbnak érzed magad. Vagy próbálj meg meditálni legalább fél órát reggelente, hogy oldd a feszültséget és az idegességet, de akár a tévénézés lefekvés előtt is segíthet abban, hogy ellazulj.

  1. Kérj segítséget

Boldogabbak és sikeresebbek vagyunk, ha minket támogató emberek vesznek körül. Ha el vagy havazva, ne félj hozzájuk fordulni segítségért: kérj meg egy kollegát, hogy segítsen be neked. Próbáld meg tudatosítani magadban, hogy

az, ha segítségre szorulsz, nem gyengeség, néha egyszerűen túl sok a feladat.

De azt se felejtsd el, hogy kik voltak azok, akik kisegítettek – amikor ők lesznek hasonló helyzetben, viszonozd a segítőkészséget.

 

Az ember minden jel szerint arra lett teremtve, hogy gondolkodjék. Ebben rejlik minden méltósága és minden érdeme. Egyetlen kötelessége, hogy helyesen gondolkodjék.