Mindenki más utat választ, amikor munkához lát, egyesek szeretnek a pillanatnak élni, és azzal foglalkozni, ami épp előttük van, vagy ami aktuális, mások időbeosztást készítenek, és előre eltervezik, mit mikorra kell megcsinálniuk, illetve vannak, akik mindent az utolsó pillanatra hagynak, és csak határidőkre dolgoznak. Bár az utóbbi esetben aligha remélhetünk előléptetést, Lisa Quast, a Forbes.com külsős szerzője, összeszedett pár tippet, hogyan változtassunk ezen.
- Figyeljük meg, általában mivel vesztegetjük az időt.
A legjobb módszer erre, ha egy héten át lejegyezzük óránkénti bontásban, hogy mit is csináltunk ez idő alatt, és végül elemezzük a végeredményt. Meglepő eredményt hozhat, hogy csak az e-mail fiókunk felett naponta akár órákat is eltöltünk, a munka pedig egyre csak tornyosul előttünk.
- Tervezzünk előre.
Üljünk le 15-20 percre, hogy csendben megtervezzük az előttünk álló hetet, írjuk le a kulcsfontosságú projekteket, amiket a héten mindenképp be kell fejezni. Próbáljunk egy-egy nagyobb feladatnak, egy külön időintervallumot elkeríteni.
- Priorizáljunk.
Írjunk egy listát az elvégzendő tevékenységekről, majd állítsunk fel fontossági sorrendet.
- Tömbösítsük a tevékenységeket.
Jegyezzük fel, mennyi időt igényelnek a magasabb prioritású feladatok vagy projektek, és osszuk el őket a lehető legkényelmesebben, ezek után jelöljük ki a másodlagos feladatok időbeosztását a megmaradt blokkokban. Ha ezeknek már nem maradna idő, akkor próbáljunk meg több időt kérni a teljesítésükre, vagy vállaljunk túlórát, de így is elfordulhat, hogy néhány feladatról le kell mondanunk.
- Faragjunk le az e-mailezésből.
Tegyünk félre külön időt más tevékenységekből a levelezésünk csekkolására, mint például felkelés után vagy lefekvés előtt, illetve az étkezések előtt és után mind jó alkalom lehet az időspórolásra, így nem hajszoljuk magunkat feleslegesen túlórába a levelezésünk miatt.
Minél több időt fektetünk saját időbeosztásunk menedzselésébe, annál több szakmai cél elérésére leszünk alkalmasak. Ahelyett, hogy sodródunk az idővel, feladatról feladatra, inkább állítsunk össze egy tudatos menetrendet. Nemcsak hatékonyabbak, hanem nyugodtabbak is lehetünk, annak tudatában, hogy minden el van tervezve és nem zúdul a nyakunkba aránytalanul sok feladat hirtelen.