Daphné Jouanneteau hat éve, 19 éves kora óta dolgozik a New York-i Lightboxnál, harmadik éve áll a startup élén. Az amerikai Forbes oldalán amellett érvel, miért jobb a vezetői készségeket egy többszáz fős cég helyett egy kis csapat élén elsajátítani.
Azok a vezetők, akik csupán egy maroknyi csapattal dolgoznak, folyamatosan átlátják, mi az, ami működik, és mi az, ami kijavításra szorul, véli Daphné Jouanneteau, a Fortune 500-as cégekkel is együtt dolgozó Lightbox vezetője. A kis csapat esetén ráadásul a csapattagok bátrabban adnak visszajelzést, ami segíti a vezetőt abban, hogy egy olyan munkakörnyezetet alakítson ki, ami mindenkihez passzol.
A Lightbox CEO-ja négy pontban foglalja össze, amit a startup élén eddig tanult.
1. Ne félj tanulni az alkalmazottaidtól!
Attól még, hogy valaki CEO, nem biztos, hogy mindenre tudja a választ.
Jouanneteau szerint ez nem is baj, vannak dolgok, amiket a csapattársaid is megtaníthatnak. Vegyél fel olyan embereket, akiknek a ösztöneiben és meglátásaiban megbízol. Hallgasd meg őket, és ha olyan ötlettel állnak elő, amitől hatékonyabbak lesztek, hallgass rájuk.
Ha nyitottak vagytok a kísérletezgetésekre, a többiek nemcsak értékesnek érzik majd magukat, de abban is segít, hogy proaktívak legyenek.
2. Nincs „méltóságon aluli” feladat
Mindenkinek megvan a maga szerepe és feladatköre, de ez nem jelenti azt, hogy ha valami váratlan feladat felmerül, azt ne kellene megcsinálni. Néha nehéz mindent előre megtervezni, bármennyire is szeretnéd, készülj fel arra, hogy bármi megtörténhet – és meg is fog. Ha olyan környezetet teremtesz, ahol az ilyen helyzetekben senkinek se derogál egy feladat elvégzése sem (a CEO-t is beleértve), a csapat magabiztosabb és elkötelezettebb lesz.
3. Próbáld megérteni, mit csinálnak a többiek (sőt, próbáld is ki!)
Jouanneteau szerint azért jó a kezdetektől fogva egy startupnál lenni, mert olyan feladatköröket is kipróbálsz így, amiket másképp nem biztos. Az, hogy a lehető legtöbb pozícióban teszteled magad, nem csak jobb vezetővé tesz, de könnyebben tudsz majd megfelelő visszajelzést adni a munkatársaidnak.
Ha tudatában vagy annak, min mennek keresztül és mit kell elérniük, könnyebben tudsz nekik a megoldáskeresésben segíteni, ráadásul így egyszerűbben megérted, ki mit csinál éppen – anélkül, hogy folyamatosan informálniuk kéne téged.
4. Hagyd, hogy hibázzanak
Legszívesebben mindent átlátnál és kontrollálnál? Nem biztos, hogy jó ötlet. Ha azt látod, hogy egy alkalmazottad olyan hibát vét éppen, ami nem fogja komolyan veszélyeztetni az üzletet, hagyd őt hibázni anélkül, hogy szólnál. Utána persze jelezd a hibát, hidd el, emlékezni fog rá és tanul belőle.
Ugyanúgy, ahogy megbízol abban, hogy valamit könnyedén végrehajt, abban is bíznod kell, hogy elég intelligens ahhoz, hogy tanuljon abból, ha valamit elront.
Így átérzi majd a felelősséget, és éberebb lesz a munkájában is anélkül, hogy folyamatosan ellenőrizgetned kellene.
Borítókép: Rawpixel / Unsplash
Nemet mondtak egy többmillió eurós felvásárlási ajánlatra, most másfél millió dolláros befektetést kaptak
Túlhájpolt fogalom vagy tudományos megközelítés? – A generációs bullshit és ami mögötte van