Az ingatlan.com csendes zsenije

Egy idő után azt vettem észre, hogy startupokkal kapcsolatban Zsiborás Gergőnél tájékozódom. Ha kijött egy hír, tőle kérdeztem meg, mi a jelentősége, ha felmerült egy új cég, ő adott hátteret […]

Bővebben

3 jel, ami arra utal, hogy ideje kirúgnod valakit – még akkor is, ha kedveled

Kirúgni valakit sosem egyszerű, valaki olyat pedig, akit kedvelsz, különösen nehéz. Sokan ahelyett, hogy bevállalnák, addig húzzák a dolgot, ameddig csak tudják.

Vezetőnek lenni jó – kivéve, ha meg kell válnod egy munkatársadtól, akit kedvelsz. Felmondani egy alkalmazottnak több szempontból is nehéz: lehet, hogy akit éppen kitenni készülsz, szeret veled dolgozni. Lehet, hogy olyan emberről van szó, akit régről ismersz, vagy akivel a munkán kívül is barátok vagytok. És szinte biztos, hogy az illető igyekszik a a lehető legtöbbet kihozni magából.

Tricia Emerson, a Forbes.com külsős szerzője összeszedett három dolgot, ami jelzi, mikor érdemes lépned.

1. Közepes eredmények

Ha nem látod az eredményeket, az illető nem biztos, hogy hozza azt, amire felvetted. A sikertelenséget ilyenkor nem nehéz külső tényezőknek betudni, de végső soron eredményekre van szükséged. A számok pedig nem hazudnak.

2. Te csináld meg a munkáját

Ő az, aki neked delegál? Te vagy az, aki csökkenti az ő terheltségét? Úgy érzed, hogy egyszerűbb, ha te csinálod meg a munkáját? Az ilyen általában lassan kezdődik, de a vége ugyanaz: úgy érzed, te csinálod azt a munkát, amire valakit már felvettél. Kettőtök közül valaki feleslegesen van ott.

3. Az, amit csinál, nem tükrözi a céged értékeit

Ha az alkalmazottad viselkedése nincs összhangban a cég értékeivel, akkor rombolja a márkát mind a többi alkalmazott, mint a fogyasztók számára. A Forbes.com cikkében Emerson William Duffot, egy San Fransiscó-i építésziroda vezetőjét hozza példának. Duff egy iparági találkozón látta ezt az ábrát, ami szerinte jó lakmuszpapír annak eldöntésére, kitől érdemes megválni:

Azaz: ha valakinek hasonló értékeket tart fontosnak, mint a cég, ahol dolgozik, és jól teljesít, érdemes megtartani. Ugyanennyire egyértelmű az is, hogy attól, akinek mások az értékei és nem teljesít jól, meg kell válni. De mi a helyzet azokkal, akiknek az értékei egyeznek a cégével, de nem teljesítenek jól, vagy fordítva, akinek az értékei nem egyeznek a cégével, de jól teljesítenek?

Az előbbieket érdemes új pozícióba helyezni, utóbbiaktól viszont azonnal meg kell válni.

Általában ezek azok az emberek, akiket a főnök kedvel, és szemet huny afölött, hogy nyilvánvalóan nincs kémia. Amikor először találkozott az ábrával, Duff is pont egy volt egyetemi csoporttársát írta ebbe a rubrikába, akit egy évvel azelőtt vett fel. Először áthúzta a nevét és átírta egy másik téglalapba, mondván, hogy túlelemezte a helyzetet. Utólag jött rá, hogy a válasz végig ott volt az orra előtt, egyszerűen csak nem akart szembenézni a problémával.

Mindenki szereti, ha szeretik, de gyakran előfordul, hogy egyébként tehetséges és jófej emberek egyszerűen nem passzolnak oda, ahol éppen vannak. Fontos felismerni a jeleket, és megválni a nem megfelelő emberektől – nem csak a cégnek lesz jobb, hanem nekik is.

Olvasd el Legyél jobb rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő