Zéróemissziós repülőgépterveket mutatott be az Airbus. Mindhárom gép hidrogénmeghajtással működik, ez az elem lesz az gyártó szerint a jövő egyik meghatározó energiaforrása.
Mindhárom modell ZEROe elnevezést kapott, Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója szerint pedig ezek a tervek segítenek a cégnek eljutni oda, hogy kiválasszák, melyik legyen az első zéróemissziós géptípusuk. Ezt egyébként már 2035-ben állományba helyeznék.
A modellek hivatalos leírása a következő:
„Egy turbó-ventilátoros repülőgép, amely 120-200 utas szállítására képes, hatótávolsága több mint 2,000 tengeri mérföld, alkalmas a kontinensek közötti utasforgalom kiszolgálására. Robbanómotor helyett egy átalakított hidrogén meghajtású gázturbinás motorral működik. A folyékony hidrogént a hátsó túlnyomásos kabin válaszfala mögé elhelyezett üzemanyag tartályokban tárolják, és innen juttatják el a motorhoz.”
„Egy légcsavaros gázturbinás repülőgép, amely legfeljebb 100 utas szállítására alkalmas. A repülőgép több mint 1000 tengeri mérföld megtételére képes, így rövid távú utakra kiválóan alkalmas.”
„Szárny és törzs egyben: ez a koncepció a szárny és a repülőgéptörzs egybeolvasztására épül. A gép 200 utas befogadására volna képes, hatótávolsága pedig a turbó-ventilátoros koncepcióéhoz volna hasonlatos. A kivételesen széles törzs több lehetőséget is kínál a hidrogén tárolására és elosztására, valamint az utastér kialakítására.”
„A hidrogénre, mint elsődleges energiaforrásra való átállás
érdekében fontos lépéseket kell megtenni a teljes légiipari ökoszisztémában.
Csak a kormányok és az iparági partnerek együttműködésével, közösen leszünk
képesek felnőni a feladathoz, amihez meg kell növelni a hidrogén és az egyéb
megújuló energiák termelését, a légiipar fenntartható jövője érdekében” – fogalmazott
Guillaume.
Képek: Airbus