Isten selejtet nem teremt

 Böjte Csaba tud valamit, amit az eddig Forbes-címlaposok nem tudtak. Megérkezett, beállt a kamera elé (a kettő között 30 másodperc, ha eltelt) és 15 perc múlva távozott. Sokan szerettek volna […]

Bővebben

10 dolog, amit ne csinálj, és szeretni fognak a munkahelyeden

Szeretnél sokkal szerethetőbb munkaerő lenni, de úgy érzed, nem kapsz elég tiszteletet? Lehet, hogy nem arról van szó, mit kellene csinálnod. Hanem arról, hogy mit nem kellene csinálnod. Lisa Quast, a Forbes.com külsős szerzője összeszedte, mi az a 10 viselkedés, amit érdemes elhagyni.

Félbeszakítani másokat, miközben beszélnek. Ez a legfontosabb jele a tiszteletlenségnek. Ne csináld. Szorítsd össze a szád, és töltsd ezt az időt azzal, hogy meghallgatod és megérted a másikat.

Késés megbeszélésekről. Te hogy érzed magad, amikor valaki későn érkezik a meetingre, amit te szerveztél? Miért csinálod ezt másokkal?

Késve kezdeni a megbeszélést. Azt hiszed, hogy remek belépő, amikor egy konferenciateremben mindenki rád vár? Legközelebb nézz rá az arcukra is.

Értekezletek napirend és célok nélkül. Ha az a célod, hogy állandóan a főnökeid és munkatársaid agyára menj, folytasd. De meg lehet törni ezt a szokást: becsüld meg, mennyibe kerül egye-egy meeting, sokkolni fog, ha összeadod a felesleges órákat.

Túl sok beszéd az értekezlet alatt. Senki nem bírja azokat, akik csak saját magukat szeretik hallani beszélni. Megint: szorítsd össze a szád. Aztán inkább segíts abban, hogy mindenki felszólalhasson a megbeszéléseken, például minden téma lezárása előtt érdemes körbe menni, mindenki mondja el, mit gondol.

Multitask megbeszéléseken. Tartja magát a legenda, hogy lehet egyszerre több dolgot csinálni, amiből pont ennyi igaz: hatékonyan viszont már nem lehet. Szóval, már csak ezért nem érdemes többfelé figyelni, emellett a többiek azt érzik, hogy nem figyelsz rájuk, a megbeszélés nem is olyan fontos.

Mosatlanok. Ne hagyj mosatlanokat a konyhában, az anyukád nem dolgozik itt. Felnőtt vagy, és a felnőtt emberek képesek eltakarítani saját szemetüket. Ebben benne van a kávés pohár elmosása is.

Kiabálás. A munkában sosem szabad kiabálni. Ha nem tudsz racionális mederben maradni egy vitában, csinálj kicsit mást, aztán vissza tudsz térni és folytatni.

Megbeszélés a saját helyeden. Nem túl szerencsés, nem véletlenül terveznek külön konferenciatermeket, olyan helyeket, amelyek kifejezetten csoportoknak készültek.

Határidők. Tartsd be a határidőket. Ez főleg akkor nagyon zavaró, ha mások a te munkádtól függenek, mivel dominóhatást indíthat el, ha te nem tartod a sajátod.

A listát még hosszan lehetne folytatni, de ezek már olyan dolgok, amikre, ha figyelsz, segíthetnek a karriereden.

Olvasd el Legyél jobb rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő