Szeretnél sokkal szerethetőbb munkaerő lenni, de úgy érzed, nem kapsz elég tiszteletet? Lehet, hogy nem arról van szó, mit kellene csinálnod. Hanem arról, hogy mit nem kellene csinálnod. Lisa Quast, a Forbes.com külsős szerzője összeszedte, mi az a 10 viselkedés, amit érdemes elhagyni.
Félbeszakítani másokat, miközben beszélnek. Ez a legfontosabb jele a tiszteletlenségnek. Ne csináld. Szorítsd össze a szád, és töltsd ezt az időt azzal, hogy meghallgatod és megérted a másikat.
Késés megbeszélésekről. Te hogy érzed magad, amikor valaki későn érkezik a meetingre, amit te szerveztél? Miért csinálod ezt másokkal?
Késve kezdeni a megbeszélést. Azt hiszed, hogy remek belépő, amikor egy konferenciateremben mindenki rád vár? Legközelebb nézz rá az arcukra is.
Értekezletek napirend és célok nélkül. Ha az a célod, hogy állandóan a főnökeid és munkatársaid agyára menj, folytasd. De meg lehet törni ezt a szokást: becsüld meg, mennyibe kerül egye-egy meeting, sokkolni fog, ha összeadod a felesleges órákat.
Túl sok beszéd az értekezlet alatt. Senki nem bírja azokat, akik csak saját magukat szeretik hallani beszélni. Megint: szorítsd össze a szád. Aztán inkább segíts abban, hogy mindenki felszólalhasson a megbeszéléseken, például minden téma lezárása előtt érdemes körbe menni, mindenki mondja el, mit gondol.
Multitask megbeszéléseken. Tartja magát a legenda, hogy lehet egyszerre több dolgot csinálni, amiből pont ennyi igaz: hatékonyan viszont már nem lehet. Szóval, már csak ezért nem érdemes többfelé figyelni, emellett a többiek azt érzik, hogy nem figyelsz rájuk, a megbeszélés nem is olyan fontos.
Mosatlanok. Ne hagyj mosatlanokat a konyhában, az anyukád nem dolgozik itt. Felnőtt vagy, és a felnőtt emberek képesek eltakarítani saját szemetüket. Ebben benne van a kávés pohár elmosása is.
Kiabálás. A munkában sosem szabad kiabálni. Ha nem tudsz racionális mederben maradni egy vitában, csinálj kicsit mást, aztán vissza tudsz térni és folytatni.
Megbeszélés a saját helyeden. Nem túl szerencsés, nem véletlenül terveznek külön konferenciatermeket, olyan helyeket, amelyek kifejezetten csoportoknak készültek.
Határidők. Tartsd be a határidőket. Ez főleg akkor nagyon zavaró, ha mások a te munkádtól függenek, mivel dominóhatást indíthat el, ha te nem tartod a sajátod.
A listát még hosszan lehetne folytatni, de ezek már olyan dolgok, amikre, ha figyelsz, segíthetnek a karriereden.