Általában nem szerepelnek az álláshirdetések követelményei között, pedig ezek különböztetik meg a jó és a tökéletes munkaerőt.
Amikor egy vállalatnál új tehetségeket keresnek, számos készség van, amit már a jelentkezésnél elvárnak, de vannak olyan képességek, melyek nincsenek a hagyományos munkaköri elvárások között, pedig hatalmas hozzáadott értéket jelenthet egy pozícióban a vállalatnak. Az amerikai Forbes reklámügynökségek szakértőit kérdezte meg, miket tartanak a legértékesebb extra készségeknek, amikkel ki lehet tűnni a jelentkezők közül.
1. Kreatív problémamegoldás
A kreatív munka jelentős része valójában problémamegoldásból áll: az ügyfelek igényeit, a kreatív csapatot és fogyasztók ízlését kell összekötni úgy egy kampányban, hogy azzal építsék az adott márkát. Az újonnan felvetteknek pedig mély vízben kell bizonyítaniuk, hogy tudnak alkalmazkodni a változó helyzetekhez és igényekhez, és friss meglátásaikkal hozzá tudnak tenni a kreatív folyamatokhoz.
2. Érzelmi intelligencia
Szuper, ha a jelentkező jól képzett és meggyőző az önéletrajza. De az, hogy papíron jól néz ki, még nem jelenti, hogy könnyen dolgozik együtt az ügyfelekkel és a munkatársakkal. Nem egy hatékony robotot keresnek (bár valahol ez lehet előny is), hanem egy fejlett érzelmi intelligenciával rendelkező tehetséget, aki könnyen ráérez az emberi kapcsolatok fontosságára, és képes ezeket alakítani, ápolni, a csapaton belül és az ügyfelekkel is.
3. Vállalkozói attitűd
Az adott pozícióhoz szükséges készségeket meg lehet tanítani az új dolgozónak a munkahelyen is, de a vállalkozói hozzáállást és a kíváncsiságot nem. Egyetem alatti diákmunkák, publikációk szabadúszóként, esetleg egy magánvállalkozás mind extra tapasztalatot jelentenek.
4. Kitartás
Vannak készségek, amiket meg lehet tanulni az iskolapadban. A belső motiváció, hogy akkor is menj előre és ne add fel, amikor a dolgok nem úgy alakulnak, ahogy tervezted, nem ilyen, de könnyen ez a döntő, hogy valaki csak elevickél a munkahelyén, vagy megindul a létrán felfelé.
5. Általános kíváncsiság
A világ körülöttünk egyre gyorsabb tempóban változik, új technológiák, eszközök és igények bukkannak fel. Egy kíváncsi munkavállaló a változásban a lehetőséget látja meg, szívesen kísérletezik az újdonságokkal, ami előnyt jelent.
6. Jó modor
Hogyan veszi fel a telefont? Miként mutatkozik be, hogyan tárgyal egy ügyféllel? Ezeket az alapvető kommunikációs szituációkat sokan nem tudják megfelelően kezelni, pedig rengeteget számít a céget képviselők modora, hogy milyen kép alakul ki a vállalatról.
7. Szerénység
A szerénység nem azt jelenti, hogy valaki keveset gondol magáról, hanem hogy kevesebbet gondolkodik magáról. Nem az egóját, hanem a kitartó munkát helyezi előtérbe.
8. Tanulás iránti vágy
Hasonlóan a kíváncsisághoz, ebben a gyorsan változó világban az tud haladni előre, aki gyorsan alkalmazkodik az új körülményekhez, és megvan benne az akarat, hogy megtanulja az új digitális technológiákat.
9. Ambíció
Ha valakinek nincsenek magasabb céljai, nagyobb eséllyel elégszik meg azzal, hogy a munkáját éppen elég jól végezze, hogy ne kelljen másikat keresnie, és nem fogja törni magát, hogy jobb legyen. Ezzel szemben ha valaki célokat tűz ki maga elé, és azon dolgozik, hogy magasabb pozícióba léptessék, mint amire felvették, nagyobb értéket fog teremteni a vállalatnak is.
10. Mélyebb megértésre való törekvés
Felszínesnek lenni és gyors következtetéseket levonni könnyű, de alaposan figyelni, majd mélyebb, jobb kérdéseket feltenni egy ügyfélnek egy olyan képesség, amivel rengeteg időt és munkát lehet megspórolni. Ebben a felgyorsult, pár száz karakteres világban csábító a rövidebb utat választani, ezért is ritkább és értékesebb ez a készség, mint valaha.
Borítókép: rawpixel // Unsplash