Logisztikai hátterének bővítésével és a jelenleginél csaknem négyszer több csomagautomatával terjeszkedne Magyarországon az Emag-Extreme Digital, amely ezzel marketplace modellben működő honlapján eladó partnereit is kiszolgálná. Ők lesznek a magyar Amazon?
Várkonyi Balázzsal, az Emag-Extreme Digital ügyvezető igazgatójával Galambos Márton főszerkesztő beszélgetett a csütörtöki Forbes Élőben.
Egy exkluzív bejelentés is elhangzott, miszerint logisztikai óriásberuházásba kezdenek: egy csaknem 100 000 négyzetméteres raktárbázist építenek és év végére országszerte 160-ról közel 600-ra növelik csomagautomatáik számát.
A vállalkozással kapcsolatos friss hír volt a héten, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) trükkös akciózás miatt 200 millió forint pénzbüntetést szabott ki a cégre, amely emellett 4 milliárdot kénytelen költeni kuponokra és a partnerekre. Várkonyi Balázs elmondta, több mint két évig egyeztettek a GVH-val, végül a megállapodásra törekedtek, nem akartak pereskedni, bár így most pénzügyileg újra kell tervezniük az egész 2021-es évüket.
A fentebb említett 4 milliárdos költés úgy jön össze, hogy
az Emag webáruházban az elmúlt egy évben vásárló fogyasztóknak egyenként (de nem vásárlásonként, hanem fogyasztónként) 3000 forint értékű kuponkedvezményt kell kapniuk a cégtől, összesen legalább 1,08 milliárd forint értékben. Több mint egymillió kupont fognak így kiosztani.
A cégcsoport emellett kb. 2,88 milliárd forint értékben vállalja, hogy elősegíti a magyar vállalkozások online kereskedelmi jelenlétét. Ennek része, hogy mivel az Emag Magyarországon egyedülálló modellben marketplace-szé, vagyis piactérré nőtte ki magát, – 5000 partner termékét is kínálják a sajátjaikon kívül – egyes partnereik akár éveken keresztül ingyenesen jelenhetnek majd meg az Emagon.
Az alapmodellben „csak azután kell fizetned bármit, miután összejött a deal, ez azért egy elég inspiratív dolog”. A GKI Digital friss összesítése szerint több mint bruttó 130 milliárd forintos online forgalommal az Emag-Extreme Digital a legnagyobb forgalmú, Magyarországon működő online kereskedő, és ebben csak saját márkáik (Emag-Extreme Digital) forgalma van benne.
További részletek az idei tervekről, fejlesztésekről és a “magyar Amazonról” a videóban: