Zöldkör Market

online drogéria

7,4 FFI Forbes
Fenntarthatósági
Index

A webáruházat Antal Csilla közgazdász többéves kutatás után indította el idén áprilisban. A leadott megrendelés után magánszemélyek és cégek is újratöltethetik tisztító- és illatszeres flakonjaikat, a mosószerestől a szemüvegtisztítóson át az autósamponosig. Ez vagy helyszíni átvétellel működik, vagy a Zöldkör Market futárjával – ő egyelőre Budapesten szállít, és vissza is gyűjti a sorszámozott flakonokat.

Minden terméket először új tartóban kell megvásárolni, aztán a megrendelő választhat, hogy a kiürült flakont viszi vissza megtölteni, vagy csak visszaadja, és egy másik ugyanolyanban kapja a szert. Az újrafelhasználással a lakossági termékeknél flakononként ötven–száz forintot lehet megtakarítani, a nagyobb, jellemzően tízliteres kiszerelésű céges tisztítószereknél ezerötszáz forintot.

Három gyártóval kezdtek, a Frosch mellett két kisebb magyar cég, a Cleanne és a Napvirág a partnerük, de máris öten vannak a várólistán, csak Csilla jobban szeret lépésekben, megalapozva haladni. „Megyek előre, az Amazon is így indult.” Az első hónapban máris meghaladta a forgalom a százezer forintot. „Online sokkal nagyobb újratölthető választékot tudunk majd kínálni, mint egy drogéria, a gyártók pedig örültek nekünk, mert egyszerűen képtelenek teljes, sokszor ötven–száz tagú termékskálájukat a boltokban elhelyezni.” Csilla egyre több vásáron és piacon mutatja be a termékeit, de úgy látja, hosszú távon azért inkább a céges megrendelések hozzák majd a pénzt.