A vállalatok eltérő kommunikációs megoldásokat használnak belül és kívül


A belső kommunikáció eltér a partnerekkel, ügyfelekkel kialakított kommunikációs megoldásoktól. Műszaki és biztonsági okokból az ügyfelekkel nincs lehetőség virtuális megbeszélések szervezésére, azonnali üzenetküldésre, illetve videohívások bonyolítására. A dokumentumok megosztása is nehézkes, többnyire e-mailek sora követi egymást a különböző dokumentumverziók megosztásakor.

forbes-logo
Megoldás

A Spark összes szolgáltatásába bevonhatók külső partnerek is. A dokumentumok megosztása, a virtuális megbeszélések lebonyolítása a Spark segítségével biztonságos módon történik, különösebb műszaki igények sem szükségesek


A “külsős” problémája


content_picture_01

A probléma

Nincs cég, amelynek ne lennének külső partnerei: vevők, szállítók, alvállalkozók, tanácsadók. Velük is rendszeresen kommunikálunk, sőt, jellemzően a napi munkafolyamatokban is részt vesznek. Ám a velük való kapcsolattartás nem könnyű, hiszen általában a belső kommunikációs platformok eltérnek a partnereknél, ügyfelekknél használt megoldásoktól. Sokszor műszaki és/vagy biztonsági okokból az ügyfelekkel nincs lehetőség virtuális megbeszélések szervezésére, azonnali üzenetküldésre, illetve videohívások bonyolítására. A dokumentumok megosztása is nehézkes, többnyire e-mailek sora követi egymást a különböző dokumentumverziók megosztásakor. Az egymással össze nem kötött informatikai rendszerek miatt egy cég és a partnerei között zajló kommunikáció aligha lehet zökkenőmentes.

A megoldás

Ezzel szemben a Cisco Spark összes szolgáltatásába bevonhatók külső partnerek is. A dokumentumok megosztása, a virtuális megbeszélések lebonyolítása e rendszer segítségével biztonságos módon történik, különösebb műszaki igények sem szükségesek. Ennek eredményeképpen a külső, nem céges alkalmazottak is ugyanazt az élményt kapják, mint a „bentiek”.
Miképpen történik ez a gyakorlatban? Nos, egy külső partner felvétele mindössze néhány kattintás. Az illető ennek nyomán kap egy értesítést a mail fiókjába. Ha a levélben található “Csatlakozás” gombra rákattint, máris részese lesz az adott feladat köré szerveződő csapatnak. Látja az aktuálisan megosztott képernyőt, a chatbeszélgetéseket, a dokumentumokat és akár ő is részt vehet a hang- vagy videoalapú megbeszéléseken a csoporton belül. A csapat számára egyértelműen jelöli a rendszer, hogy a részvevők közül ki az, aki vendégként (guest) - tehát nem belsős munkatársként - vesz részt a munkában, de ez a hatékonyságot nem érinti, a kommunikáció minősége azonos lesz minden tag esetében. A megoldás ugyanúgy működik, ha egy személlyel van interakció vagy akár egy egész cég esetében is.


content_picture_01
Kattintson az emailben küldött linkre, hívja fel az adott telefonszámot, aztán írja be a meeting numbert, adja meg személyes azonosítóját, PIN kódját, stb. – Mindez ismerős, ugye? Nem csak a folyamat sokkal egyszerűbb, de a hosszas emailezgetések és a nyelvi nehézségekből adódó félreértések is elkerülhetőek egy negyedórás megbeszéléssel. Szinkronba kerülnek a dolgok – aztán mehet minden előre!