Felhőmérce - Ki fut be elsőnek?
Szótár

Tekergő kerékpárszerviz

„Nézd, mi nem vagyunk multi, nincs programozó csapatunk, semmi ilyesmi, minek?” – darálja Csővárszeghy Gergő, a belvárosi Tekergő kerékpárszerviz tulajdonosa. Gyorsan pörgő ember, láthatóan nem érdeklik a felesleges sallangok. A Tekergőnél is az a mantra, hogy ha valaki behozza a bicaját, gyors és sikeres javítást vár, nem okoskodást.

Igen ám, de a Tekergőben egyre nehezebb volt tartani az iramot. A mindössze négyfős szervizt ugyanis váratlanul érte a karantén után kiszabadult tömegek áradata, akik ráadásul sokszor e-mailen, chaten vagy telefonon érdeklődtek az üzletről. A szerviz fennállásának eddigi öt éve során az volt a módi, hogy a biciklis bejött, megmondta, mi a baj, a csapat javította a cangát, majd elköszönt – mindenki boldog, mindenki nyer. Amíg napi nyolc–tíz ügyfél volt, addig ez rendben is volt, mostanában viszont húsz–harminc fő jön, és mindenki azonnal akar javítást.

„Nekünk weblapunk sem volt. A Facebookon jelen voltunk, de az is kezdett kezelhetetlenné válni. A bicikliket beérkezési sorrendben vállaltuk, ez viszont oda vezetett, hogy egyik-másik szerelés megakasztotta a többit. Özönlöttek a panaszok” – mondja Gergő.

Harmincas cégvezetőként nem volt számára ismeretlen a felhő fogalma. A kollégákkal gyakran e-mailezett, akár chaten egyeztetett velük, főleg a járvány alatt, amikor csak egyvalaki lehetett ügyeletben a boltban. Két éve, mikor használt biciklik felvásárlásával, feljavításával és árusításával is foglalkozni kezdtek, már felmerült egy online bolt elkészítésének lehetősége, a csapat viszont már akkor sem jutott el oda, hogy ezzel komolyan foglalkozzanak – túl sok volt a munka.

„Amikor már tucatnyian toporognak az ajtód előtt, rájössz, hogy lépni kell” – mondja Gergő. Azt nem tudta, hogy a felhő lesz a megoldás, de egy tanácsadóval egyeztetve rájött, hogy ami nekik kell, az egy agilis, a gyors változásokhoz alkalmazkodó közeg. „Most sincs informatikusunk, nem kell. Van egy felhőrendszerünk, amiben követjük, ki mikor és min dolgozik, melyik bringa hol tart és mikor lesz kész.” Az ügyfelek egyedi kódot kapnak, amivel a weboldalon követhetik a javítás állapotát. Mi több, e-mailes riasztást is kérhetnek, ha a munka fázist vált, azaz Gergőék áttérnek a nem fogó fékről a kerékben lévő nyolcasra.

Mivel a terhelés egyenlően oszlik el, a szerviz növekedhet is. „Szeretnénk nyitni még egy helyet a járvány után. Ha így megy tovább a bolt, sikerülni fog. Sőt az is felmerült, hogy – egy online rendszerben regisztrálva – nemcsak időpontot foglalhatnak majd a tulajdonosok, de egy futárszolgálattal össze is szedjük a bicikliket, a meló végén pedig kiszállíttatjuk.” Felhővel a háta mögött a Tekergő nem csupán üzletileg, de technológiai értelemben is skálázódhat, hisz az újabb munkatársak és a több folyamat bevonása teljesen automatikusan megy végbe a háttérben.

Megoldás
Weboldalra továbbra sincs igazán szükség, létrehoztunk azonban egy online ügyfélkaput. A canga átadásakor kérünk egy e-mailcímet, erre küldjük a szervizfolyamat állapotváltozásainak üzeneteit. Olyan ez, mint egy webshopból érkező értesítés: opcionálisan minden olyan állapotváltozásról hírt adunk, amely az ügyfél számára fontos. Sőt, arra is módunk van, hogy adott esetben kérdést intézzünk hozzá, ő pedig az e-mail megválaszolásával az ügyfélkapuval kommunikál. Mindezt naplózza a rendszer egy olyan helyen, amely mindenki számára elérhető. Az ügyfél azt is megteheti, hogy az ügyfélkapun belépve ő maga nézi vagy érdeklődi meg, miképpen áll a szervizelési folyamat. Ehhez viszont regisztráció szükséges. A regisztráció során használt e-mailcímet eztán már a különböző promóciókhoz is használhatja a cég, hiszen GDPR-szempontból is rendben van a dolog. Az egész szisztéma kialakításához a Jira Service Management rendszert használtuk, amelyet alig kellett személyre szabni.
Felhőmérce
Megmérjük a céged, segítünk megtalálni a következő lépést!

A ShiwaForce a feliratkozók számára ingyenesen elküldi az “5 érv a felhőbe átlépés mellett” című 40 oldalas szakértői tanulmányt és hozzáférést biztosít a Hatékony Csapatmunka tudásbázishoz egy rendszeres szakmai hírlevél formájában, mely segít a cégvezetőknek, döntéshozóknak felmérni saját innovációs lehetőségeiket. Azok számára, akik pedig a tettek mezejére lépnének, a ShiwaForce “Digital Delivery Diagnosis” online interaktív workshop* keretében segít megtenni a következő határozott lépéseket a cég agilis transzformációjában.
*előre meghirdetett időpontokban a beérkező igények szerint

Ez az oldal reCAPTCHA védelem alatt áll és a Google Adatkezelési nyilatkozata és Általános szerződési feltételei érvényesek.
Szótár

Mi fán terem a felhő?

A felhőtechnológiával kapcsolatban számtalan szakkifejezéssel találkozhatunk, ezek jelentése azonban magyarázatra szorul. Alább elmagyarázunk néhányat, a teljesség igénye nélkül.

Tovább
További versenyzők

Kidkrossz – egy webshop akkor is, ha a gyerek rossz!

„2008-ban, a válság idején alapítottuk a Kidkrosszt, és az elmúlt tizenkét évben szépen növekedtünk. Aztán jött a covid” – mondja Varga Anna, a gyerekjátékokat áruló Kidkrossz webshop társtulajdonosa. A fővárosi székhelyű vállalkozást férjével, Tamással alapították. Az évek során hat alkalmazottat vettek fel, még egy kis raktárt is fenntartanak a hirtelen jött rendelésekre vagy az ünnepi rohamra. „A jelmondat csak egy vicc” – mondja Tamás. „Nem is hiszünk a rossz gyerekekben.”

Elolvasom

Ördögkerék autóalkatrész

Az Ördögkerék nem mai gyerek, lassan harminc éve, hogy a tulajdonos-ügyvezető Kovács Imre bátyja útjára indította az autóalkatrész-nagykereskedelemmel foglalkozó céget. Akkoriban még minden megrendelés súlyos papírozást generált, amit főállású alkuszokkal oldott meg a vállalkozás. Az internet megjelenésével azonban változott a helyzet: nemcsak a gyártók álltak át online adatbázisokra, de a viszonteladók is igényelték, hogy csak pár kattintásra legyenek a rendelés feladásától. Az alkuszokat webes operátorok váltották fel, a munka az irodai számítógépekre költözött.

Elolvasom

Patanyomda

„Sosem hittem volna, hogy a szokványos megoldásaink alól kifut a talaj, de hát ez is megtörtént” – csap a térdére Káver Artúr, a 2000-ben alapított Patanyomda tulajdonos-ügyvezetője. A családi cég meghívók, füzetek, magazinok nyomtatására állt rá, ez pedig bőven elég volt a kétezres évek első felében ahhoz, hogy nagyot és gyorsan növekedjenek. Az akkori csúcstechnikát külföldről szerezték, Artúr édesapja a rendszerváltás éveiben sikeres vállalkozóként segített megalapozni fia üzletét. Jól futott a szekér, 2010-ben már harmincan dolgoztak a debreceni nyomdában.

Elolvasom

Molnár és társa tanácsadó iroda

Molnár Attila és Kiss Anita nyolc éve alapították független pénzügyi tanácsadócégüket. Elsősorban kkv-kra specializálódtak, cégek és vezetőik befektetéseivel, adóoptimalizálásával, növekedésüket segítő tanácsadással foglalkoznak. Az üzlet jól ment, szépen bővültek, jelenleg kilenc fővel működnek, de szeretnének még további alkalmazottakat, mert az ingatlan-tanácsadást és a kriptovalutákat is felvennék a portfóliójukba. „Haladni kell a korral” – mondja Anita.

Elolvasom