Igen ám, de a Tekergőben egyre nehezebb volt tartani az iramot. A mindössze négyfős szervizt ugyanis váratlanul érte a karantén után kiszabadult tömegek áradata, akik ráadásul sokszor e-mailen, chaten vagy telefonon érdeklődtek az üzletről. A szerviz fennállásának eddigi öt éve során az volt a módi, hogy a biciklis bejött, megmondta, mi a baj, a csapat javította a cangát, majd elköszönt – mindenki boldog, mindenki nyer. Amíg napi nyolc–tíz ügyfél volt, addig ez rendben is volt, mostanában viszont húsz–harminc fő jön, és mindenki azonnal akar javítást.
„Nekünk weblapunk sem volt. A Facebookon jelen voltunk, de az is kezdett kezelhetetlenné válni. A bicikliket beérkezési sorrendben vállaltuk, ez viszont oda vezetett, hogy egyik-másik szerelés megakasztotta a többit. Özönlöttek a panaszok” – mondja Gergő.
Harmincas cégvezetőként nem volt számára ismeretlen a felhő fogalma. A kollégákkal gyakran e-mailezett, akár chaten egyeztetett velük, főleg a járvány alatt, amikor csak egyvalaki lehetett ügyeletben a boltban. Két éve, mikor használt biciklik felvásárlásával, feljavításával és árusításával is foglalkozni kezdtek, már felmerült egy online bolt elkészítésének lehetősége, a csapat viszont már akkor sem jutott el oda, hogy ezzel komolyan foglalkozzanak – túl sok volt a munka.
„Amikor már tucatnyian toporognak az ajtód előtt, rájössz, hogy lépni kell” – mondja Gergő. Azt nem tudta, hogy a felhő lesz a megoldás, de egy tanácsadóval egyeztetve rájött, hogy ami nekik kell, az egy agilis, a gyors változásokhoz alkalmazkodó közeg. „Most sincs informatikusunk, nem kell. Van egy felhőrendszerünk, amiben követjük, ki mikor és min dolgozik, melyik bringa hol tart és mikor lesz kész.” Az ügyfelek egyedi kódot kapnak, amivel a weboldalon követhetik a javítás állapotát. Mi több, e-mailes riasztást is kérhetnek, ha a munka fázist vált, azaz Gergőék áttérnek a nem fogó fékről a kerékben lévő nyolcasra.
Mivel a terhelés egyenlően oszlik el, a szerviz növekedhet is. „Szeretnénk nyitni még egy helyet a járvány után. Ha így megy tovább a bolt, sikerülni fog. Sőt az is felmerült, hogy – egy online rendszerben regisztrálva – nemcsak időpontot foglalhatnak majd a tulajdonosok, de egy futárszolgálattal össze is szedjük a bicikliket, a meló végén pedig kiszállíttatjuk.” Felhővel a háta mögött a Tekergő nem csupán üzletileg, de technológiai értelemben is skálázódhat, hisz az újabb munkatársak és a több folyamat bevonása teljesen automatikusan megy végbe a háttérben.