A magyar versenyhatóság vizsgálatot indított a lengyel Allegro online kereskedelmi platform üzemeltetőjével szemben.
Mi történt? Vizsgálja Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Allegro platformot – közölte a hatóság a Forbes.hu-val. A GVH gyanúja szerint a cég a honlapján és a mobilapplikációjában „Legalacsonyabb ár garancia” szlogennel hirdetett kampányai során feltehetően megtévesztette a fogyasztókat.
De mi a gyanú? Az, hogy a lengyelországi vállalkozás „vélhetően nem a jóhiszeműség és tisztesség alapelvének megfelelő gondossággal járt el, mivel az árgarancia rendszerét olyan többszörös korlátozó feltételekkel alakította ki, amelyek a fogyasztók számára megnehezítik mind az igény érvényesítését, mind a garancia keretében megszerezhető kupon felhasználhatóságát.”
Ez még nem ítélet: A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
De egyáltalán: mi az az Allegro? Kelet-Európa Amazonja, avagy a lengyel online piactéróriás, amely tavaly indult el Magyarországon, magyar nyelven is. Az Allegro a régió legnagyobb e-kereskedője.