A nemzetgazdasági miniszter a webáruházak és a futárcégek tájékoztatási és panaszkezelési kötelezettségének fokozott vizsgálatára szólította fel a fogyasztóvédelmi hatóságot.
Mi történik? A Nemzetgazdasági Minisztérium felhívta a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóságot a webáruházakkal és a futárcégekkel kapcsolatos tájékoztatási és ügyfélszolgálati kötelezettségek fokozott ellenőrzésére.
Miért fontos ez? A fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalokhoz számtalan panasz érkezett az online rendelt termékekkel kapcsolatos szállítási problémákkal összefüggésben. Miközben egyes csomagokat hetek óta nem szállítanak ki a vásárlók részére, az ügyfélszolgálatok gyakran elérhetetlenek, vagy a panaszokat nem megfelelően kezelik, így fogyasztók széles köre szenved súlyos károkat.
Háttér: Pénteken került nyilvánosságra, hogy már a cég sem tagadja: összeomlott a Sameday csomagküldő szolgálat. A cég elismerte, hogy „jelenleg ideiglenesen üzemeltetési és ügyfélszolgálati nehézségekkel” néznek szembe az őszi, a szezonra nem jellemző kedvezmények által okozott csomagdömping miatt. Nemcsak a Samedaynél van gond, már az utóbbi hetekben írtunk arról, hogy súlyos fennakadások tapasztalhatók a legnagyobb hazai csomagküldő-szolgáltatónál is a küldemények kiszállításában, elsősorban a drasztikusan megnövekedett kezelendő csomagmennyiség, és a Temuval kötött megállapodásuk miatt.