Forbes Brand Voice

A sokszínűség és az elfogadás üzleti értéket is teremt

KPMG Magyarország
2021. november 15. 4 perc olvasás

Nem újdonság, hogy a világ változik és a változás sebessége egyre nagyobb. Ahhoz, hogy segíthessünk ügyfeleinknek az ebből adódó kihívásoknak is megfelelni, nem elég tudni a megoldást, a megoldás elérését szolgáló folyamatokhoz és technológiai eszközökhöz, újításokhoz is utat kell mutatnunk.

Röviden tehát ez a Smart Digital Finance koncepció lényege, amely szerves fejlődés eredménye. Büszke vagyok rá, hogy létrejöttének minden egyes lépésénél ott voltam. Miután számviteli tanácsadó csapatommal felismertük, hogy a jövő a pénzügyekben is a digitális megoldásoké, elkezdtünk saját használatra kísérletezni ezekkel az újszerű megoldásokkal. A jó eredményeket látva indultunk el aztán abba az irányba, hogy ezeket a szolgáltatásokat az ügyfeleknek is kínáljuk. Ma már több digitális szolgáltatási csomagunk is van, amelyeken egyenként 10–12 fős csapat dolgozik. Ahol a KPMG pénzügyi szakértelmét, a folyamatmenedzsmentet, valamint a digitális transzformációt, tehát a Smart Digital Finance három pillérét valóban egységként kezeljük, ott egészen kiváló eredményeket tudunk és tudtunk elérni.

 

Ezen eredmények eléréséhez azonban támaszkodnunk kell arra az óriási, sok területet felölelő szakértelemre, ami a KPMG-nél hazai és nemzetközi szinten is összegyűlt. Ez azt jelenti, hogy adott esetben együtt kell dolgoznia például a könyvelőnek és a világot nullák és egyesek soraként értelmező IT-snak természetesen, annak érdekében, hogy gyakorlatban is működő megoldást találjanak.

A különböző nézőpontok együttes jelenléte tehát nagyon hasznos, ám – valljuk be – nem mindig egyszerű ezeket összeilleszteni. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a különböző kollégák nagyon különbözőek lehetnek, habitusuk, családi hátterük vagy akár vallásuk és származásuk szerint is. A KPMG Diversity & Inclusion munkacsoportjának vezetőjeként úgy látom, hogy a hatékony és jó hangulatú közös munka első feltétele, hogy ezt a sokszínűséget felismerjük, megértsük, elfogadjuk és – hovatovább – építsünk rá. 

Ahogy a Smart Digital Finance esetében, ez a munkacsoport is kicsiben kezdett – az önkéntesen „jelentkező” kollégák ötleteiből, az őket érdeklő témákból indultunk ki. Bár a KPMG mindig is nyitott és elfogadó cég volt, kezdetben mégis meg kellett határozni például azt is, hogy mit is jelent a sokszínűség és annak elfogadása. Szerencsére a kezdeményezés időben és térben is összetalálkozott az aktualitásokkal, a kollégák érdeklődésével – és ma már több száz fős rendezvényeket tartunk, kitesszük a problémákat az asztalra és egyre több és több ötletet kapunk a cég különböző pontjairól.

E folyamat eredményei ugyan nehezen mérhetők, mindenesetre az nagy büszkeség és siker, hogy egyes ajánlásaink immár a céges HR-protokoll részeivé váltak. Több munkakörben tettük például lehetővé a családosok életéhez jobban igazodó rugalmas munkavégzést, de bizonyos területeken a „csendes órákat” is bevezettünk, amelyek alatt csak végszükség esetén kaphatnak céges e-maileket és hívásokat a kollégáink munkaidejükön kívül. Folyamatban van, hogy az unconscious bias-t, azaz a tudattalan előítéleteket bemutató és kezelni segítő tréningünket beépítsük a céges képzésbe. Biztos vagyok abban, hogy e folyamatok a munkatársak lelkesedésével és érdeklődésével találkozva még jobb munkahellyé teszik a KPMG-t, ami értelemszerűen pozitívan hat ügyfeleink elégedettségére és sikerességére is.