2040 oldal Forbes kedd reggel. Az íróasztalomra mindig 10 példányt tesz egy kollégám, amikor megérkeznek a magazinok a nyomdából. Most egy kicsit magasabb a stósz: egyenként 204 oldalas a novemberi Forbes. 5 évesek vagyunk, jó így ünnepelni.
Mi lett a food truckból a Gozsdu Udvarnál? Mire jutottak az amerikai srácok, akik egy zártabb körű közösségi oldalt szerettek volna építeni? És hogy látja az elmúlt 5 évet az első magyar címlapos, Váradi József? A magas labdát nem hagytuk a földre huppanni – lecsaptuk. Megnéztük, hogy ki mire jutott az első számból öt év alatt. A Wizz Air tőzsdére ment (sokadik próbálkozás után) és azóta is szépen építkezik, így Váradi Józsefet másodszor is megkerestük: szeretnénk a Forbes címlapjára tenni.
Váradi sikerének egyik titka, hogy egy pillanatra sem veszíti el a fókuszt. Mindig tudja, hogy mi a célja, és annak megfelelően cselekszik. Minden, ami felesleg, ami extra, megy a kukába. Egymásra találtak a fapados modellel. Ezt érezzük a több mint puritán tárgyalóban és ez látszik apró irodáján is, amely egy sarokban szerénykedik, leválasztva egy open office-tól. Sok cégnél egy marketingmenedzser különb helyen ül. És ez mutatkozik meg akkor is, amikor átnézni a leírt interjút. Két szót javít, és mehet is nyomdába a cikk. Tudja, mit és miért beszél, nem gondolja meg magát.
A novemberi számban két vaskos listát is hozunk. A Magyar100 a kizárólag hazai tulajdonban lévő száz legértékesebb cég rangsora. A magyar kézben lévő gazdaság krémje ez a lista, a rendszerváltáskor indult (vagy újraindult) cégek és az azóta alapított vállalkozások bemutatója.
Mellette az idei beruházási lista felfedi, mi rejtőzik a rengeteg daru mögött, amiket Budapesten járva-kelve látunk. Összeszedtük az országban folyó, 10 milliárd forintot meghaladó beruházásokat. Gazdasági növekedés, megfoghatóan.
És egy újítás, így 5 év után. A Forbes Urban beköltözött a magazinba. Benne jó pár környék, ahol meglepően jó élni, és így érdemes lakás, ház után nézni. Mellette egy nagysétába oltott nagyinterjú Vitézy Dáviddal és Török Andrással. A belső címlapon pedig: miért fut mindenki a városban? Futókultúra a topon.