A magyar RTL nem viccel. 12 éve követem őket, amikor média-újságíróként kezdtem a Kreatív kommunikációs szaklapnál dolgozni. Vidus Gabriella és Kolosi Péter már akkor is ott voltak, egy profi csapat részeként. Azóta átvették a hatalmat, Gabriella vezérigazgató lett, Péter a helyettese. Komolyan veszik az üzletelést, mindig találnak megfelelő érveket az igazukhoz, és ameddig van lap a kezükben, küzdenek. Ha minden ütőkártya a másik oldalra került, pragmatikusak és a legkisebb veszteséget választják. Ezért is van rendjén, hogy 2017 első címlapjára a magyar RTL és személyesen Vidus Gabriella került, aki egyben az első menedzser is a magyar Forbes címlapján.
A médiapiac egy (jóval) kisebb cápája a magyar standupkultúrát felépítő Litkai Gergely. A standuposokról azt gondolhatnánk, hogy nagyszájúak és mindig a társaság középpontjába vágynak. Nem így Litkai. Szerényen várja a sorát a fotózásra, gyakorlottan dolgozik a kamera előtt, és halkan távozik. Egy csendes profi képe rajzolódik ki Nagy Zsolt portréjából is, amely nem mellesleg a második címlapját is adja a lapnak. (Nem az első januárunk, hogy dupla, vagy épp tripla címlappal jelentkezünk. Szeretjük így.)
2016-ban Zsolton kívül Laza Bálint csatlakozott még a szerkesztőséghez. Ő nézett utána, kik és hogyan élnek meg a vegán piacból. A kiindulópont ez volt: miért drágább, ha még hús sincs benne? (Igen, Bálint nem vegán, ez jól érzitek.) A vége pedig három érdekes portré és egy kisszótár lett. A válasz az eredeti kérdésre: a vegán alapanyagok sokszor drágák és munkaerő-igényesek.
2017 a negyedik teljes év, amibe belekezdünk Magyarországon. Negyedszerre futunk neki, hogy – amennyire lehet – felvázoljuk, milyen esztendőre számítunk a piacokon. Rögtön az elején érdemes leszögezni, hogy a hozzáértők tavalyi várakozásaiból több esetben nem lett semmi. Sok olyan kockázattól tartottak, amelyek nem váltak valóra, amelyek pedig igen (Brexit, Trump), azok nem hatottak a piacra. Ezek után ki mer bármit mondani 2017-re? Azért mernek, és mi bele is tettük a januári számába.