A legrégebbi és legnagyobb magyarországi főzőiskola, a Chefparade mellől az évek során a legtöbb versenytárs kikopott. Katalógusában legalább százötvenféle kurzus van, a kurzusok felét mindig műsoron tartják, havonta száz–százhúsz foglalkozást hirdetnek meg, és karácsonykor háromezer fa alatt volt ott a voucherük. A cég sztoriját az áprilisi Forbesban írtuk meg.
„Tavaly április 4-én volt a tizenötödik születésnapunk, a lezárások legsúlyosabb időszakában. Úgy ünnepeltünk, hogy minden szakácsunk bejött főzni, és a neten tizenöt szülinapi menüsorból lehetett rendelni tőlünk, amit aztán magunk szállítottunk ki iránytaxikkal. Kétszáz megrendelőnk volt” – idézi fel Kócsa László, a Chefparade alapítója az utóbbi két nehéz év egyik emlékezetes pillanatát.
A járvány alatt ugyan hatalmas kiesést okozott, hogy elmaradtak a céges csapatépítők és a turistáknak szóló kurzusok, de egyéni vendégeik nem pártoltak el tőlük.
A közgazdász végzettségű László korábban üzleti modellezéssel foglalkozott, de mindig szeretett utazni és főzni, mindkét hobbiját a „minél egzotikusabb, annál jobb” alapelvvel űzte. Akkoriban még nem kínáltak a könyvesboltok ekkora választékot nemzetközi gasztronómiai kiadványokból, nem lepték el a Youtube-ot a főzős online workshopok, és Budapest sokkal kevésbé volt gasztronómiailag kozmopolita város.
Tréning, csopi, buli
László amúgy is megunta korábbi munkáját, és azt mondja, szerencséjére jól át tudta állítani az ottani csapatot, hogy nélküle vigyék tovább cégét, az Ecosim Kft.-t. „Már harmincéves, ma is megy, olyan nekem, mint egy óriásgyerek, akinek nem kell fognom a kezét – mondja. – Mivel a tréningműfajban otthon voltam, vagyis tudtam, milyen a tréning-csopi-buli, kitaláltam a főzőiskolát. Vagyis előbb látványétterem akart lenni, az az ötlet transzformálódott át főzősulivá.”
Arról, hogy mi történt a versenytársakkal, mi most a trendi a főzni tanulók körében, és hogy milyen kurzusok mennek a legjobban a Chefparade-nál, az áprilisi Forbesban olvashatsz bővebben. Lapozz bele a magazinba!