Autóbérlés-piaci helyzetkép és jótanácsok.
Kollégánk autóbérlése este hatkor járt le a malagai reptéren. Egy picit csúsztak, negyed hétkor gurultak be a bérlős cég parkolójába. A forgalom nagy volt, sokan adták le a kocsijukat. Volt még idejük a gépig bőven, türelmesen várakoztak több mint negyed órát. Amikor előkerült az átvételért felelős munkatárs, elnézést kért a várakozásért. Gyorsan körbejárta a kocsit, átvette, úgy tűnt, mindenki elégedetten ment a dolgára.
Aztán egy héttel később egyszer csak a bérlős cég megterhelte több mint 20 ezer forinttal a kolléga számláját.
Kiderült, az átvételnél a papírra 18.35 perc került, márpedig a ráhagyás csak fél óra, aki késik, arra rávernek egy teljes nap bérleti díjat. Ez a nagy cég meg is tette, noha az ügyfél 15-nél már a parkolóban volt. De ezt bizonyítani utólag már nem tudta.
Ez csak egy jellemző ráfázás, ami az autóbérlőket érheti, a tanulság pedig utólag kézenfekvő: egyrészt mindig meg kell nézni, mennyi a ráhagyás az érkezési időnél (sok cégnél egy óra, van ahol még több is), ha pedig várni kell, nem árt külön szólni, hogy a tényleges érkezés ideje kerüljön a papírra, ne az, amikor képesek voltak átvenni az autót. De ezen kívül nagyon sok aprósággal lehet ráfázni autóbérlésnél, a szolgáltatóknak pedig érdekükben is áll, hogy az egész folyamat minél átláthatatlanabb legyen, el lehessen benne helyezni minél több banánhéjat, amelyen a figyelmetlen utas elcsúszhat.
Az elmúlt két évben Európában azért javult valamennyit a helyzet, mert Brüsszel a sok ügyfélpanasz nyomán komoly vizsgálatot indított és megállapodásra bírta a piac kétharmadát lefedő öt legnagyobb szolgáltatót, akik vállalták, hogy ügyfélbarát változtatásokat léptetnek életbe.
Talán a legfontosabb, hogy ők már az önrészcsökkentő kiegészítő biztosítások feltételeit és árait is korrekten közlik.
Mások viszont nem követték a példájukat, ráadásul érthető módon egyre többen bérelnek autót összehasonlító-közvetítő oldalak segítségével és ezeken is csak erősen elnagyolt infók szerepelnek egy csomó szolgáltatásról köztük a biztosításról.
A magazin friss, júniusi számában részletes cikkben foglalkozunk a változások hátterével és sok tippet is adunk ahhoz, hogy okosan béreljünk autót, ne érezzük magunkat lehúzva a bérlés végén.
Borítókép: egy nagyon korrekt szolgáltató, a CICAR speciális Manrique-stílusú Ibizája Lanzarote szigetén