Sebestyén Balázs, Rákóczi Feri és Vadon Jani megtanulta: a vicc ma már nem vicc. Portré, interjúk, háttér a megszokhatatlan hajnali kelésről, az emlékezetes balhékról és a rádiós piacról, ami nem is piac. A címlapon Balázsék – ajánló az augusztusi Forbes magazinhoz.
Viccelni bármivel lehet.
Erre jutott Sebestyén Balázs a Forbes augusztusi címlapsztorijában. Még ha ennél kicsit árnyaltabb is a kép.
Ilyen hosszú ideig még egyetlen csapat sem dolgozott együtt a kereskedelmi rádiózásban, mint Balázsék, akik tizennégy éve építik a bizniszt a néphumorból – megosztón, a politikai korrektségre fittyet hányva, no meg elképesztően profin. Valakinek még Pirítós, másnak pedig még Morning Show, ami ma már a Balázsék a Rádió 1-en – a két vezető rádióadó közül az egyiken a magyar rádiós piacon, ami mindeközben a Danubius és a Sláger Rádió elhallgatása után (nem is olyan) szép lassan szinte teljesen elveszítette piacjellegét, és a NER médiapolitikai térnyerésének talán legnyilvánvalóbb példájává vált.
A legértékesebb magyar celebek 2023-as, jubileumi negyvenfős listájáért kattints ide! >>
Ha jobban akarnám, előrébb tartanék
De vissza címlapsztárjainkhoz. Sztár – szörnyű szó, hármuk, Sebestyén Balázs, Rákóczi Feri és Vadon Jani esetében viszont talán mindennél helytállóbb, 2009-ben szédítő sebességel jutottak a magyar reggeli rádiózás tetejére a Bumeráng mellé. Még úgy is, hogy van közöttük olyan, akit soha nem is izgatott a hírnév.
„Nézd, én az a csávó vagyok, aki valójában semmit nem akar igazán. (…) Sokan mondják, hogy velem pont ez a probléma! Ha jobban akarnám, előrébb tartanék.
Az se zavarna, ha a címlapon ki lenne takarva a fejem.
Az a típusú celeb vagyok, akinek ez a fajta ismertség csak hozadéka a munkának. De nem inspirál, nem pörget” – vallja Jani.
Akkor is szembemész a másikkal
A reggeli műsor, ha nem is tűnik annak, kőkemény terep. Balázs, Feri és Jani szervezete pedig máig nem szokta meg a hajnali kelést, a spontaneitás még akár a hallgatottsági versenyben is döntő tényező lehet (Bochkorék egyetlen emelettel arrébb csinálják műsorukat ugyanabban a Hegyalja úti épületben), arról nem is beszélve, hogy Balázsék egyre többet kerülnek balhéikkal, erős, megosztó, többek gyomrát is kikezdő megnyilvánulásaikkal.
„Ugyanazt a témát hárman háromféleképpen láthatjuk. Ha mégsem, még akkor is átállsz inkább a másik oldalra,
ha valamiben egyet is értünk, akkor is szembemész kicsit a másikkal,
mert akkor jobban oda tud állni valamelyik oldalra a hallgató. Ha mind a hárman ugyanazt a követ fújjuk, az langyos lesz” – mondja Feri.
Ha küzdesz, máglyán égetnek el
Szóval a műsorvezető trió erről a témakörről is nagyon nyitottan beszélt az augusztusi címlapsztoriban, melyben tizenkét oldalon keresztül, portréban, interjúkban és piaci háttércikkben elevenedik meg a műsor története, a magyar kereskedelmi rádiózás és reggeli műsorok mérföldkövei, valamint olyan kérdések, mint hogy bármivel lehet-e viccelni, mi ma a humor, és megéri-e túlgurítani a labdát. Mert egy ilyen sztoriban ezek is nagyon fontos kérdések, hát még 2023-ban. Balázsnak ebben elég határozott a véleménye, csak egy részlet a vele készült interjúból:
„Igen, a PC leszámol filmekkel, szerepekkel, színészekkel, humorral és mindennel, ami bántja. Nagyon agresszív ideológia sajnos, ha nem állsz bele, és ugyanazt tolod, partvonalra kerülsz. Muszáj lazulni, elfogadni az érzékenységet, odafigyelni, hogy ne bánts meg senkit, mert téged hoznak le úgy, hogy megint miket mondtál, és hogyan.
Vagy elfogadod, vagy küzdesz. De ha küzdesz, máglyán égetnek el. Mi még harcolunk, de kérdés, meddig akarsz.”
Balázsék és jubileumi celeblista az augusztusi Forbes magazinban!
Hogyan lett biznisz a lakossági humorból? Valódi probléma a píszí? És mit kell tudni a piacról, ami valójában nem is annyira piac? A válaszokért érdemes felcsapni a legfrissebb Forbes magazint, címlapján Balázsékkal, benne pedig jubileumi tizedik celeblistánkkal is, ahol most először húsz helyett negyven fő sorakozik egymás mögött. Hogy Balázs idén hanyadik lett, annak járj utána az e havi lapban, vagy pedig a Forbes.hu-n!