A magyarországi Forbes történetében először állítottuk össze a legértékesebb magyar youtuberek listáját. Az újságárusoknál már kapható a legfrissebb lapszám.
Hosszabb-rövidebb videóikban filmekről, utazásokról és technológiai újdonságokról beszélnek, közben pedig üzletet építenek. Termékeket adnak el a televíziótól egyre inkább elforduló közönségnek és ebből maguk is megélnek. A legtöbben mégsem szeretnének előre megírt megrendeléseket végrehajtani (igaz, van aki így csinálja). Ismertségük vetekszik a televízió képernyőjén szereplő sztárokéval, véleményükre százezrek kíváncsiak, főként a 16-25 éves korosztályban. Bőven megérett tehát az idő arra, hogy összeállítsuk a legértékesebb magyar szereplők listáját. Ők nem plakátok, hanem márkák.
A listát előre meghatározott módszertan alapján Nagy Zsolt állította össze. A két nagy youtuber-ügynökség (igen, ilyen is van már, ők azok: Star Network és Special Effects Media) küldött egy-egy listát az öt legértékesebb youtuberről. Ezután – hogy az esetleges túlkapásokat kiszűrjük – a listákat lepontoztattuk a konkurenseknél is, az így kapott eredményeket átlagoltuk. A pontozásnál a Café Communications segítségével márkaoldalról is megvizsgáltattuk a neveket.
Mindezek alapján a legértékesebb magyar Youtube-sztárnak a technológiai eszközöket tesztelő The VR csapata bizonyult.
Őket az egyedi arcjátékáról is ismert Dancsó Péter és a zenei paródiákkal ismertséget szerző duó, Pamkutya követte. A negyedik helyre ért oda Magyarósi Csaba blogger, az ötödik helyen Csecse Attila szerepel. Őket sorrendben Viszkok Fruzsina, Follow Anna, RoyalSzabi, Szirmai Gergely és Nessaj követte.
A listán kívül a hazai piac három népszerű szereplőjéről – Dancsó Péterről, Viszkok Fruzsiról és Szirmai Gergelyről – írtunk részletesebb portrét. Ismertségükről mindent elmond, hogy csak nekik hármuknak – igaz, az összes csatornájukon – összesen 1,5 millió követőjük van.
Top celebek és celebvállalkozók, a legsikeresebb hazai youtuberek. Már a standokon az augusztusi Forbes!