Lakatos Balázs 7–8 éves lehetett, amikor megtanult varrni a nagymamájától. Közel két évtizedig ennek aztán nem is látta sok hasznát, míg 2012-ben New Yorkból, majd Párizsból hazatérve a Madách téri Telep pincéjében el nem kezdte varrni saját tervezésű, retró hátizsákjait. Megjelent az októberi Forbes, a címlapon a Julius-K9 alapítóival (és egy kutyával), belül pedig – többek között – az Ykra sztorijával.
Az első fél évben ötven hátizsák készült el, ma már évente tízezer – a táskák a mai napig kézzel készülnek Magyarországon, strapabíró sátorponyvából és olasz bőrből. Balázs, felesége, Judit és a hatfős csapat látja el a tervezés, gyártás menedzsment, sales, marketing és logisztika feladatait. Van, hogy együttműködnek tervezőkkel: dolgoztak már együtt Tomcsányi Dórival, és a napokban debütált új, a Piros animációs stúdióval közösen készített kollekciójuk is. Ma bevételük 95 százaléka jön külföldről. Megjelentek olyan dizájnboltokban, mint a párizsi Merci vagy a berlini Voostore, és az is előfordult, hogy
egy-egy viszonteladójuk az Európát az elmúlt években szinte megfullasztó Fjällräven Kånkeneket cserélte le az ikonikus Ykra-hátizsákokra.
Lakatos Balázs (balra), Ykra-hátizsák (jobbra); a háttérben tolltartók és egyéb kiegészítők / Fotó: Orbital Strangers
Balázs azonban nem akarja, hogy ők legyenek a következő Kånken. Tavaly 41 milliós árbevételre tettek szert, idén valószínűleg megütik az 50-et, de továbbra is organikusan fejlődnének: „Nem akarjuk, hogy az Ykra pénzgyárrá váljon.
Azt szeretnénk, hogy az anyagi siker ne a cél, hanem az elkerülhetetlen eredmény legyen.”
A cég teljes sztoriját az októberi Forbesban írtuk meg. A magazinba itt tudsz belelapozni:
Lakatos Balázs vendégünk volt az októberi Forbes Kilövésén is, az eseményről itt írtunk.
A kutyások Nike-ja lenne a világhódító magyar kutyahám – 9 érdekesség a Julius-K9-ről a Forbes címlapsztorijából
Csak akkor öltözik nőnek, ha fizetnek érte, mégis ő az ország legismertebb transzvesztita előadója – Lady Dömper a Forbes Urban-ben