Diller Kevin tizenöt évesen, a nagymama ágyneműtartójából indította a Mobilfoxot, ma már tizenegy országban dobálják törhetetlen telefontokjaikat. Grandiózus marketinggel, pimasz ötletekkel és jórészt huszonévesekből álló vezetőséggel nőttek ötmilliárdos céggé. Na, meg a Tiktokkal.
Piros, kék, sárga, narancs és zöld pólós tinik rohannak a budaörsi repülőtér kiégett gyepén. Több mint százan vannak, betöltik a kifutópályát, az arcuk eltorzul az igyekezettől, a ruhájukat és a hajukat nemcsak a szél, de a fölöttük cikázó helikopter is borzolja. Minden részlet komikus a lassított felvételen. Köztük néhány ismerős arc – már akinek. Marics Peti, Pumped Gabó, KKevin, Manuel és TheShowK Balázs, a nevük harminc fölött nem sokat jelent, húsz körül viszont mindent.
„Gyerünk, mintha a boltban már csak egy utolsó fél kiló kenyér lenne!” – buzdítja ordítva a narancs pólós csapatát TheShowK Balázs. De nem kenyerérért rohannak, hanem tíz vadiúj iPhone-t és húsz Airpodsot keresnek. Bizarr kincskeresés zajlik éppen. A játék egyszerű: aki talál valamit, azt megtarthatja. És az a csapat, aki a legtöbb kütyüt találja, extra egymillió forintot is kap. A helikopter szőnyegbombázza a zsákmányt, oldalán ugyanaz a felirat, mint a játékosok pólóin: Mobilfox Crew.
Törésteszt, influenszervideó, elborult játék
Egy sárga pólós srác vigyorogva mutatja a kamerának, hogy talált egy telefont. A vadi új iPhone 14 legalább harminc métert repült, majd a földbe csapódott, de teljesen ép. Mintha dobozból vették volna ki. A dobálás maga legalább olyan fontos, mint a kincsek.
Egy groteszk játék, ami bebizonyítja, hogy a Mobilfox tokjai, amik a telefonokat védték, mindent kibírnak.
Kidobhatod helikopterből, áthajthatsz rajta autóval, dobhatsz vele palánkra, akkor sem törik el. Ezek még csak nem is a legdurvább esetek több ezer Tiktok-videónyi bizonyítékuk közül. A kincskeresés egyszerre törésteszt, influenszervideó és elborult játék is: a Mobilfox három kedvenc műfaja. A zenészek szép gázsiért influenszerkedtek, az elosztogatott telefonok úgy négymillió forintba, az Airpodsok egymillióba, a negyedórás videó összesen közel húszmillió forintba került. És ez még csak nem is a legfontosabb része a cég mindenre kiterjedő online jelenlétének.
800 milliós marketing
Mindenre és mindenkire, hiszen csak tavaly 800 millió forintot költöttek marketingre. Tíz országban közel százötven influenszerrel dolgoznak, és fő csatornájukon, a Tiktokon heti átlag 3,5 millió megtekintéssel Pachert Balázs sneakerfenoménnal és a Pizza Kinggel előzgetik egymást a nézettségi dobogón. „Ha sorban haladunk a mindenkori social tartalom kritériumainak listáján, a Mobilfox mindent kipipál – mondja Hadacs Bálint közösségimédia-vezető a Mito Creative kreatív ügynökségtől. – Ezt a videót az is megnézi, aki szórakozni akar, az is, aki szereti a közreműködőket, és az is, akinek kinyílik a bicska a zsebében a telefondobálástól.”
A Mobilfoxnál számos fontos vezetői pozícióban huszonévesek ülnek, és a szokásjogot felrúgva úgy hoznak döntéseket, ahogyan csak ők tudnak.
Nagyszabású és agresszív marketingstratégiát építettek arra, hogy mindenki meglássa, ezek a tokok nem egyszerű műanyag darabok, hanem az önkifejezés fontos eszközei. Kérlelhetetlenül bombázzák Z-generációs célcsoportjukat, akik immár ötmilliárd forint árbevételű céggé duzzasztották a tizenegy országban jelen lévő Mobilfoxot.
Az egyre tündöklőbb magyar márka élén Diller Kevin áll, aki tizenöt évesen, nagymamája ágyneműtartójából indította a tokbizniszt. Először Egertől csak Budapestig, aztán a régióig látott. Mára egész Európában piacvezető akar lenni, és év végéig Amerikában is elindul. Sokat hibázott, és tudja, hogy még többet fog, de ez nem zavarja. Kevin ugyanis most huszonkét éves.
A májusi magazin címlapsztorijában elmeséljük a Mobilfox-sztorit minden újrakezdéssel, irányváltással és extravaganciával együtt. Kiderül, hogy
- hogyan ütötte nyélbe Kevin az influenceres együttműködéseket hideghívásokkal akkor, amikor még nem voltak ügynökségek,
- hogyan építették fel azt a nagyszabású marketingstratégiát Tiktokon, ami a legtöbb embernek róluk eszébe jut, és mitől kezdett működni,
- mi hiányzott a nagy reményekkel indított budapesti üzletből, ami megvolt a jól menő egriben, és miért álltak le végleg az offline értékesítésről,
- mit rontottak el a nemzetközi piacra lépésnél, amikor 4,6-ról 2,6-ra esett a cég Google-értékelése,
- hogyan készül a sikert meghozó, törésbiztos Full Shock tokuk,
- megszólal a cikkben Kevin édesapja, Ulrich Diller és Kevin is reflektál arra, pontosan milyen segítséget kapott tehetős szüleitől,
- hogyan álltak át kínai bérgyártásról saját gyártásra Kaposváron egy 1,5 milliárdos üzemmel, aminek vezetésére a Videotontól igazolt szaktudást,
- mit tesz a környezetszennyezés ellen úgy, hogy a cége gyakorlatilag műanyagot gyárt,
- hogyan épít csapatot és ismeri fel saját határait egy huszonéves cégvezető.
30 sikeres magyar 30 alatt – a legfrissebb és legszerethetőbb Forbes-lista
Kevin is szerepel az idei 30 sikeres magyar 30 alatt listánkon. Az idei válogatásban megfér egymás mellett az MIT asztrofizikusa, a világbajnok kardcsapat, az Arénát megtöltő 21 éves popsztár és egy Counter Strike-bajnok is. A májusi magazinban megjelent listán olvashatsz Azahriah-ról, Pachert Balázsról, a Shrooly- és a Volteum-alapítókról, Dzsúdlóról és a Sávlekötő alkotóiról – és persze Kevinről is. Keresd a listát a májusi Forbes magazinban, vagy olvasd online ide kattintva!