Az első női Arany Medve-díjas rendező, sokáig ő volt a rendezőnő Magyarországon. Mészáros Márta 86 évesen is forgat, új filmje most jön ki, de már a következőt tervezi.
Megjelent az októberi Forbes, benne a rendezőnő portréja.
A friss film, az Aurora Borealis kiváló színésznők több generációját vonultatja fel Törőcsik Franciskától Tóth Ildikón át Törőcsik Mariig, és egy titkokkal terhelt, tragikus családtörténet felfejtését meséli el. A rendezőnőnek – aki egykori szerelme, a lengyel színész, Nowicki szerint minden filmjében a saját történetét mondja el, azokban is, amelyek nem kifejezetten önéletrajziak – az Aurora Borealisban a hazugság kérdése volt a legfontosabb. „Az érdekelt, hogy az emberek miért hazudnak annyit. Mindenki hazudik magának és a környezetének. Nyilván én is hazudok magamnak, de nagy pozitívumom szerintem, hogy linkelni meg fantáziálni szeretek, de hazudni nem.”
Kulcsfontosságú volt Törőcsik Mari személye is. „A figurája azért esik kómába, mert vele ez tényleg megtörtént, és nem lehet úgy meghalni, hogy az ember előtte nem mondja el az igazat.”
Mészáros Márta rendez. Az Aurora Borealis forgatásán Törőcsik Mari és Tóth Ildikó között.
De ez még semmiképp sem Mészáros saját elszámolása az életével, a rendező, akinek kisebb lábfájásokon kívül nincsenek egészségügyi panaszai, még egy filmet mindenképpen szeretne megcsinálni. Cserháti Zsuzsáról szólna. „Tulajdonképpen két nő élt benne. Egy gyönyörű táncdalénekesnő és egy, az őt körülvevő világtól, a férfiak kegyetlenségétől elcsúnyult, kövér nő zseniális hanggal és mondanivalóval, amit kikiabált a világnak, aztán meghalt.”
Mészáros Márta erős mondatai a női sorsokról és a magyar társadalomról az októberi Forbesban olvashatóak.