A villányi borvidék egyik legismertebb családja és márkaneve igazi szép, klasszikus Forbes-történet. Indul a borkedvelő Opával, folytatódik az ambiciózus vővel, Gere Attilával, és tart a maga természetességében méltó utóddá növő lányával. Gere Andrea nem borásznak készült, de zsigereiben hordozta a bor és a szőlő szeretetét, szinte észrevétlenül vette át a stafétát és fogadtatta el magát a szakmabeliekkel. Egy húszéves, organikus generációváltás utolsó monentumainál járunk.
Gere Andrea izgatottan lépett a kóstolóterembe. Unger Zsolt és csapata lépdelt mögötte, pár perce érkeztek meg a villányi Gere Pincészetbe, hogy bemutassák a családnak az új arculati terveket. Unger az egyik legkeresettebb hazai márkaépítő szakember (portréját lásd: Forbes, 2019/06.). Cége, az Unger and Partners tervezte többek között a Bortársaság, a Sauska, az Ilcsi, a Gerbeaud, a Kreinbacher és a Libri arculatát. Kétségtelenül jó kezekbe került a Gere-borportfólió – benne a boros címkék – felfrissítésének feladata, mégis mindenki nagyon izgult a 2017-es találkozó előtt. Andi főképp azért, hogy mit szól majd az édesapja a tervekhez.
„Apa nem értett egyet a dizájnváltással. Ilyenkor nem szól, csak csendben ül. Nem érezte szükségét a módosításnak, ki kellett vívnom, hogy megvalósuljon. De ő is belátta: lehet, hogy már nincs tisztában annyira a piaccal” – emlékszik vissza Andi. Unger Zsolt szerint márkaépítési szempontból kifejezetten kockázatos lépés volt a megújítás. „Egy-másfél évig együtt gyűrtük a jövőjük alakulását.
Nagy tökösségre vall, hogy vállaltak egy ilyen váltást, és ilyen összeszedetten megcsinálták.”
Az ötletet Andi és férje, Csizmadia Kristóf vitte végig. „Andi precíz, szikár, eltökélt. Nagy alázattal kezeli a családi dolgokat és a rábízott feladatokat”– mondja róla Zsolt. Nagyon rákészültek a bemutatóra, és amikor Zsolt kitette a terveket, Attila három pillantásból látta, hogy ez az, amit keresnek. „De ő nagyon bölcsen és elegánsan úgy adta elő, hogy nem szól bele, ez Andi és Kristóf dolga. De láttam rajta, hogy a rutinjával rögtön megértette a koncepciót. Mégis meghagyta a döntést a fiataloknak.”
Andiban azért megállt az ütő, főleg, mert ikonikus Kopar-boruk régi címkéjéhez édesapja különösen kötődött. „Ránézett a tervekre, és csak hallgatott. Lehet, hogy más az asztalra csapott volna, de ő csak annyit mondott: ti érzitek. Ha azt mondjátok, hogy kell, akkor legyen.” Kellett: az eladási számokon rögtön meglátszott az arculatváltás, a kereskedők is szívesebben dolgoztak a leporolt márkával.
A fehér abrosz mellett
A dizájn megújítása fontos lépcsőfok volt a generációváltásban, aminek erősen a végén járnak.
Akármelyiküket kérdezem – külön-külön ülünk le beszélgetni a villányi Crocus Gere Bor Hotel korábbi szivarszobájában –
zökkenőmentesnek tűnik a húsz éve elindított folyamat, és ennek talán éppen ez a „ha kell, akkor legyen”, bizalmat sugalló apai hozzáállás az egyik kulcsa.
A másik pedig az lehet, hogy Andi amellett, hogy friss lendületet hozott, alázattal áll szülei eddigi munkájához. „Én tanulni jöttem haza, nem akartam felforgatni semmit.”
Arról, hogy hogyan integrálódott Andi a családi vállalkozásba, a júniusi Forbes címlapinterjújában olvashattok. Kiderül az is, hogy miért volt munkás önismereti folyamat (is) a gyermekvállalás, mit szólt édesapja, amikor felhívta és bejelentette, hogy hazamegy Villányba, valamint hogy mit mondott mindig Andi nagypapája, az Opa, amikor a világ legjobb borait kóstoltatták vele. A címlapsztorihoz egy borajánló és egy páros interjú is jár Gere Andreával és férjével, Csizmadia Kristóffal.