Soós Adrienn szerint a vásárlóknak az a legfontosabb, hogy egy kozmetikum hatékony legyen. És éppen ezért az is mindegy, hisz-e valaki a Schüssler-féle ásványisó-terápiában, vagy sem. Erre az elvre építette több mint tíz éve kozmetikai márkáját, a Schüssler Natur Cosmedicset.
A brandet bemutató cikk a januári Forbesban, ez pedig itt egy ajánló.
„Szabad gyorsan dönteni. Mert ha rossz döntést hozol, legfeljebb kijavítod, és minden megy tovább” – mondja Soós Adrienn. Pedig kezdetben biztonsági játékos volt. A vállalkozóvá válás útján is csak stabil munkahely mellett mert elindulni, holott a nulladik pillanatban tudta, hogy kozmetikai termékcsaládjából akar megélni.
Mondhatni, begyakorolta a márkaépítést, nem először futott neki, hogy doktor Schüssler ásványisó-terápiáját kozmetikai termékekbe rejtse. A 2000-es évek végén egy osztrák vállalkozó ismerősével fogott bele a Schüssleritas létrehozásába.
„Neki pénze volt, nekem meg ötletem.”
Mindent tudok,ami ehhez kell
Adrienn nem volt vérbeli vállalkozó, nem figyelt oda a szerződéskötésre, nem papírozták le, kié a know-how. Aztán a társ kirakta a cégből, Adrienn 2012 karácsonyát egy magánéleti tragédia feldolgozásával, és az általa megálmodott márka elvesztése feletti búslakodással töltötte.
„Aztán a férjem januárban azt mondta, fogjuk az összes spórolt pénzünket, és megcsináljuk újra, most már a sajátot. Mert az előzőnél is én voltam a motor, mindent tudok, ami ehhez kell.”
Bár Németországban mindig léteztek gyógyszertárban kapható, törzskönyvezett Schüssler-kenőcsök, ez a termékcsalád újdonság volt a piacon. Ebből az ötletből született meg a később hamvába holt Schüssleritas, aztán Adrienn férje, Makovényi László buzdítására a Schüssler Natur Cosmedics.
2013 januárjában alapították meg az új céget, áprilisra pedig már készen volt a webshop is. „A férjemnek igaza lett. Nyolc termékkel indultunk, ma már ötvenötnél tartunk. Nem bántuk meg, hogy nem vontunk be semmilyen befektetőt.”
Adrienn sosem tartott attól, hogy a Schüssler-terápia és a homeopátia közötti gyenge választóvonal miatt veszítenek a natúr termékek iránt egyébként érdeklődő potenciális vevőkörből.
„Tudtam, hogy nehéz piac lesz amiatt, hogy Schüssler-ásványisót teszek bele. Nyilván eredetileg azokra gondoltunk, akiket kifejezetten behív ez a név. Aztán rájöttem, hogy sokaknak csak az a lényeg, hogy hasson a krém, mindegy, mi van ráírva. Az illat, a felszívódás, a csomagolás alapján döntenek.”
Az elmúlt tizenegy évben gyűjtött statisztikai adatokból azt látja, hogy rengeteg az olyan új vásárló, aki semmit sem tud a Schüssler ásványisó-elméletéről, és sohasem hallott Wilhelm Schüsslerről.
Ez nem is baj, mondja Adrienn, hiszen elsősorban natúr kozmetikai márkát akart létrehozni, amit azzal emelnek ki a hasonló termékektől hemzsegő vörös óceánból, hogy hozzákevernek egy extra adalékanyagot.
Hogy hogyan állnak össze a termékek és milyen elvek alapján készülnek, milyen új változások és fejlesztések elé néz a cég, kiderül a januári Forbes-ból. Lapozz bele a magazinba itt, és keresd az újságárusoknál: