Hogyan készült?
Sokszínűen, vállaltan szubjektíven, úgy, hogy tudjuk: sokan mások is felfértek volna erre a listára. Csak olyanokat választottunk ki, akikről 2013. novemberi indulásunk óta írtunk már valamelyik Forbes magazinban, különszámban vagy a Forbes.hu-n, megismertük a sztorijukat, felfedeztük és azóta is követjük őket.
Ki selfmade?
Definíciónk szerint selfmade az, aki önerőből jutott nulláról az egyre, teljesítményének alapja az erőfeszítés. Volt egy jó ötlete, egyedi üzleti terve, átlagon felüli elszántsága, kitartása, karizmája, és végigvitte, amit elképzelt, sokszor a fősodorral szemben. A maga területén műfajt teremtett, új minőséget hozott létre, és nem politikai kapcsolatokból lett valaki. Életútja tiszta, nincs benne megalkuvás, törés. A maga erejéből teremtett üzletet vagy – ha nem üzleti területen mozog – márkát a nevéből, és vívott ki akár nemzetközi érvényesülést is. Munkájáért jogosan kap pénzt (sok pénzt), népszerűséget vagy a társadalmi hasznosságot elismerő megbecsülést.
Miért pont ők? Ők miért nem?
A harminchárom kicsit több, mint harminchárom: ha egy vállalkozás mögött több egyenrangú ötletgazda és alapító áll, őket egynek számítottuk. Multimenedzserek, sportolók, művészek vagy tudósok, akik „szimplán” utánozhatatlanul jók a maguk területén, de tudatosan céget vagy énmárkát nem építenek, nem kerültek most fel erre a listára. Beválogattunk viszont több olyan nőt, aki nem üzleti sztár, nem celebritás, nem húzónév, a nagy nyilvánosság kevéssé ismeri, de „megcsinálta”. Teljesítményüknek pénzben kifejezhető értéke van – büszkék vagyunk rá, hogy sokukról mi írtunk a magyar sajtóban először, mi fedeztük fel és mutathattuk be őket. Mind mögött ott van a wow! faktor.