A veterán Mercedesek felújítása egy rendkívül szűk, igényes luxusszelete a gépjárműiparnak, ilyen autókat az utakon nem látni, a megrendelők szinte mind külföldről érkeznek. És még egy vadászgép is áll a tatabányai üzem udvarán. Rövid ízelítő a Forbes Life-ban megjelent portréból.
„Huszonheten dolgoztunk éjjel-nappal azon a 600-as Mercedesen, hogy elkészüljünk vele a frankfurti autószalonra. Ez az egyik legbonyolultabb autó, kész katasztrófa, ha ki akarsz tolni valakivel, adj neki megbízást egy 600-as Merci restaurálására. De elkészültünk, óriási csapatmunka volt, nagyon meghatározó élmény.” Így meséli lassan, nosztalgiázva Nagy Zsolt, a Motor-Classic Zrt. alapítója és egyedüli tulajdonosa egyik legkedvesebb emlékét a közel három évtizedes cégének életéből.
A Motor-Classic oldtimer autók restaurálása szakosodott, azon belül is Mercedesekre, szinte kizárólag a német prémiummárka veteránjaival foglalkoznak. Szűk, rendkívül igényes luxusszelete ez a gépjárműiparnak, nagyon komoly szakértelmet igényel, nincs két egyforma autó, nincs két egyforma munka sem. Szinte csak nyugati, főleg német megrendelőkkel állnak kapcsolatban, a cég honlapja is angol és német nyelven elérhető, magyarul csak pár információ van fent.
Zsolt úgy magyarázza: itthon van ugyan a veterán autók iránti, de csak nagyon szűk körűen. Van ugyan olyan hazai VIP-ügyfél, akinek nem mondanak nemet, de csak elvétve. Mikor egy-egy nevet kérdezek tőle, mondván, hogy „mi a Forbes-nál milliárdosokkal foglalkozunk, hallhatok-e egy jól csengő nevet”, csak diszkréten mosolyog és a fejét rázza. „A legtöbb ügyfelünkkel titoktartási szerződést kötünk. Mondjuk azt elmondhatom, hogy egy közel-keleti uralkodó gyermekei is velünk restauráltatták az autóikat.”
Zsolt nem akarja magától nem akarja elmondani, de nyilvánosan elérhető információ, hogy a stuttgarti Mercedes-múzeum, a Mercedes-Benz Classic Stuttgart is megrendelők közt van. És ha már a gyár németországi múzeuma is többször küldött autókat Tatabányára jár restauráltatni, igen komoly hírneve lehet a cégnek Nyugaton. Forrásokkal beszélgetve több igen komoly márkát és véget is hallottam, amik rendszeresen Zsolthoz fordulnak felújításért, de titoktartásira figyelmeztetve megkér, hogy ne írjam le őket. Sőt, az üzemben sétálgatva mutatott olyan autót, amiről még saját magamnak sem készíthettem fotót.
Az interjú végén, amikor körbesétáltunk a kertben, eljött forbes-os karrierem egyik legmegdöbbentőbb pillanata: ott állt velem szemben, az udvaron egy Mig-21-es vadászgép. Elhűltem, értem én, hogy nagyvasak meg gépipar, de mit keres itt egy vadászgép? „Régen pilóta akartam lenni, de aztán kiderült, hogy színtévesztő vagyok. Mindenesetre mindig akartam egy vadászgépet. Szóval 17 millió forintért megvettem ezt a kiszuperált gépet” – magyarázta, amikor én már a pilótafülkében matattam a kapcsolókat és gombokat. „A gép elektronikája amúgy működik, néha rákötjük áramforrásra, beülünk a fiammal és pilótásdit játszunk. Nagyon izgalmas, ahogy minden kattog és villog” – magyarázza mosolyogva.
Minden más, a cég felépülése egy apró falu falú utolsó utcájának utolsó garázsából a tatabányai központig, Zsolt motoros karrierje és az, mit gondol róluk a szakma, mind a friss Forbes Life-ban.
Kapcsolódó – Luxus
Borítókép és képek: Orbital Strangers