„Mielőtt felvonod a szemöldököd, olvasd el a cikket” – írta Galambos Márton főszerkesztő a szeptemberi magazinunk intrójában. Oravecz Nóráról mindenkinek van véleménye Magyarországon, úgy is, hogy a teljes történetét alig ismerik. Íme – ajánló.
2009-ben, húszéves korában költözött Budapestre a Nógrád megyei Vizslás-Újlakról, és bár a turizmus szakról hamar kiderült, hogy tévedés volt, ennek köszönhetően jött rá, hogy mi érdekli igazán. Nem tudta, hogyan néz ki egy banner vagy egy online hirdetés, ezért az első állásinterjúján, amikor online marketingesnek jelenetkezett, azzal érvelt, amivel tudott:
„Gyorsabban tanulok, mint bárki, és nálam senki sem fog keményebben dolgozni.”
Megkapta első munkáját a Női Portál nevű online magazinnál. Másfél évvel később a cégnek már tízezer fős Facebook-oldala volt, amit Nóra hirdetés nélkül húzott fel. Mindezt akkor, amikor sok cég még nem igazán tekintett komoly marketing eszközként a közösségi médiára.
„Ott az állandó vita vele kapcsolatban, amibe sokszor én is beleálltam, hogy értékes-e, amit mond. Nem lehet nem tudomásul venni, hogy rengeteg embernek, mikrovállalkozóknak, influenszereknek, marketingeseknek igen. Közösséget építeni tudomány, aminek Nóri nagy tudója. Ez megkérdőjelezhetetlen” – mondja Nóráról Pistyur Vera startupmentor.
Szerinte Nóra elemző munkát végzett már akkor, amikor a közösségi médiának még nem volt semmilyen általánosan elterjedt metrikája.
25 évesen, több bestseller, egy sok tízezres Facebook-oldal és a bloggerségével járó támadások kontrollálhatatlansága miatt épp a Vera vezette nonprofit Bridge Budapest ösztöndíjprogramjával sikerült Amerika kecsegtető anonimitásáig mennie, és startupoknál tanulnia, hogy lehet világcéget építeni Magyarországról indulva.
„Megérkezel, és rájössz, hogy itt a helyed – meséli Nóra a Prezinél és a Ustreamnél Amerikában töltött időről. –
Salgótarján és Budapest után átléped a határt Amerikában, és azt érzed, hogy jé, hát ezt is meg lehet csinálni.”
Arról, hogy mi mindent sikerült csinálnia Amerikában, hogyan lett a Huffington Post bloggere egy Instagram-kommentnek köszönhetően, hogyan kötődik Magyarországon az ő nevéhez az énmárka-építés, és miért kezdett valami teljesen újba idén, a Forbes Women szeptemberi különszámában írtunk. Lapozz bele a magazinba!