Eric Yuan sok elismerést kap azért, hogy emberek millióinak ingyen adja Zoom nevű videokonferencia-alkalmazását. Milliárdos cége a járvány elmúltával valószínűleg erősebb lesz, mint valaha, de képes-e kiállni az alkalmazás egy világjárvány idején a szinte egy éjszaka alatt 610 százalékot ugró forgalom és az adatbiztonság kihívásait?
A Zoom-vezér Eric Yuan gyerekeit végre érdekli, mit dolgozik az apjuk. Persze, ott voltak azon a 2019 áprilisi reggelen, amikor a világ legnépszerűbb videokonferencia-cége becsengetett a NASDAQ-hoz, és a Zoom tőzsdei bemutatkozása dollármilliárdost csinált Ericből. De csak idén márciusban, egy hétfői napon történt meg először, hogy Yuan nyolcadikos lánya, aki a koronavírus miatt otthonról volt kénytelen tanulni, a munkájáról kérdezte az apját. „A lányom korábban sosem kérdezte meg, hogy mit csinálok – mondja sugárzó arccal Yuan.
Először jelent meg az ajtóban, és azt kérdezte: »Apa, hogyan kell jelentkezni a Zoomban?«”.
Yuan első éves egyetemista fia is vészhelyzeti Zoom-felhasználó lett. „Azt mondtam neki, végre rájöttem, miért dolgoztam olyan keményen – mondja. – Talán azért, hogy használhassa ezeket az eszközöket az online osztályában.” Az újonnan jött elismerés persze nem volt elég ahhoz, hogy a gyerekek ne vesszenek össze az apjukkal a családi wifi használatán, tréfálkozik az ötvenéves Yuan.
Ahogy a koronavírus végigsöpör a világon, és városok kerülnek karantén alá, az államok lakhelyelhagyási tilalmat rendelnek el, bezárnak az iskolák, egyetemek, a Zoom lett az üzleti élet fenntartásának egyik legfontosabb eszköze, ezen a platformon tanulnak a diákok, ünnepelnek virtuális születésnapokat, és vesznek jógaórákat az emberek.
Március utolsó szombatján világszerte csaknem hárommillió ember töltötte le első alkalommal a Zoom alkalmazást mobiljára – ez rekord, a mobilpiaccal foglalkozó Apptopia nevű cég szerint a cég 2019 áprilisi tőzsdére lépése óta több mint 59 millióra nőtt a letöltések száma. A Zoom jelenleg első helyen áll az App Store ingyenes alkalmazásai között, megelőzi a Google-t, a Whatsappot, de még a Z generációs kedvenc Tiktokot is. És akkor még nem számoltuk azt a sokmillió embert, akik asztali számítógépről vagy laptopról jelentkeznek be.
A Zoom szerint infrastruktúrája már most nyolcmilliárd percnyi, azaz több mint tizenötezer évnyi értekezletet tud kezelni havonta.
A teljes Zoom-sztorit a Forbes májusi számában találod. A digitális verziót ide kattintva érheted el, ha viszont előtte belelapoznál a magazinba, itt megteheted:
Fotó: Ethan Pines