A legfrissebb Forbes magazin címlapján a Herendi Porcelánmanufaktúra vezérigazgatója, Simon Attila.
Herend kulturális kincsünk, két évszázados múlttal, titkos receptúrával és azzal a kivételes helyzettel, hogy van egy luxusmárkánk, amelyre Viktória királynő óta a világ leggazdagabb szegleteiben ma is vágynak. A porcelánmanufaktúrát Simon Attila vasmarokkal irányítja: nem tűri a veszteséget, fejlesztésekkel dacol a hódító papírtányérok korszakával, és folyton keresi az új utakat. A teljes címlapsztori a februári magazinban olvasható, most mutatunk öt érdekességet, amit valószínűleg nem tudtál még a Herendiről.
1. Nem csak itthon számít nagynak
Herend ma a világ legnagyobb manufaktúrája a luxusporcelánok gyártói között, legalábbis az alkalmazottak és az exportpiacok száma alapján. 700-750 dolgozóval közel hatvan országot látnak el, az öt legerősebb piac az Amerikai Egyesült Államok, Japán, Nagy-Britannia, a kontinentális Európa és az arab régió (Bahrein, Omán).
2. Egymilliárdos veszteség, kétmilliárdos adósság
A márka 15 éve mély gödörbe került. Az árbevétel és az eredmény éveken át meredeken süllyedt,
2005 végén majdnem egymilliárd forint volt a veszteség, és közel kétmilliárd forintnyi adósság nyomasztotta a vállalatot.
Ebben a helyzetben vette át a céget Simon Attila. „Két-három éves szigor jött” – ismeri el tömören.
3. A Herend a dolgozóké
Herend 25 százalékban állami tulajdonú, 75 százalékban viszont a dolgozóké.
A struktúra úgy van kitalálva, hogy mindig a mindenkori dolgozók legyenek a főrészvényesek.
Ha valaki kilép a cégtől vagy nyugdíjba megy, visszavásárolják a részvényeit. Ha pedig új munkavállaló érkezik, egy bizonyos idő után csatlakozhat a munkavállalói résztulajdonosi programhoz. 2018-ban 145 millió forint osztalékot fizettek ki.
4. Egy gyönyörű Hölgy
Simon Attila élete nagy szerelmének tartja Herendet. Ez egy gyönyörű Hölgy, és akit egyszer megcsap a parfümje, azt nem ereszti. A reggeli kávéját mindennap egy bécsi rózsás csészéből issza meg, viszont Skodával jár.
5. Herend vagy Herendi?
A köznyelvben sokszor Herendi, de már 190 éve is csak azt égették a porcelán aljára: Herend. Mindkettő egyformán helyes, ha a márkáról beszélünk.
Részletek a februári Forbesban, itt pedig bele is lapozhatsz a magazinba: