Péntek óta teljes kapacitással üzemel a múlt héten megnyitott új utasmóló első üteme a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A régi utascsarnok bontása azonnal megkezdődött, hogy indulhasson a kivitelezés második üteme, amely a tervek szerint nyár elejére készül el.
Szerdai átadása óta már 234 járatot és közel 40 000 utast szolgált ki az 1-es móló névre keresztelt vadonatúj ferihegyi beszállítócsarnok első ütemben elkészült része. A jelenleg 5+1 ideiglenes beszállókapuval rendelkező létesítmény az elsősorban diszkont forgalmat bonyolító, alapszintű beszállókapus csarnokot váltotta ki, amelyen tavaly 5,3 millió utas haladt át. Ezek szolgálták ki a fapados járatokat.
A régi csarnok elbontása a hétvégén megkezdődött és a tervek szerint január végére fejeződik be – tudtuk meg a reptér sajtóosztályától. Helyén az új móló délkeleti szárnya és a központi pihenő- és várótér épül meg, amit még az idei nyári csúcsidőszak előtt átad a Budapest Airport.
Az új, 11 500 négyzetméteres utasmólóban 8 normál gyalogos és 6 buszos beszállítókapu mellett étel- és italvásárlási lehetőség, 3 nagy kapacitású mosdóblokk, valamint egy dohányzóterasz is szolgálja majd az utasok kényelmét.
A 2A Terminállal való összeköttetés úgy valósul meg, hogy az utasok a jegykezelést követően egy pillanatra sem hagyják el a komfortos épületet; a fő terminálépületből egy mozgólépcsővel és lifttel felszerelt összekötő épületen keresztül érik el a körülbelül 120 méter hosszú, tágas és klimatizált, fűtött folyosót, ami a beszállítócsarnokhoz vezet.
Az új utasmóló építése 8,3 milliárd forintba kerül, amit teljes mértékben a Budapest Airport finanszíroz. A létesítmény a következő években kényelmes és tágas térrel szolgálja ki a dinamikusan növekvő ferihegyi utasforgalmat. Az új utasmóló az új terminálépület átadásáig lesz használatban, ezt követően a könnyűszerkezetes, újra-hasznosítható elemekből megépült beszállítócsarnokot a Budapest Airport elbontja.