196,6 milliárd dollár, azaz durván 83 355 milliárd forint…. Ekkorára nő az idei évre a gaming iparág, és nem csoda, hogy egyre több cég akad, amely koncentráltan támadja termékeivel szolgáltatásaival a játékosokat. Közéjük tartozik a hatalmas Philips is, amely bejelentette, hogy egy specializált, prémium brandet hoz létre Evnia néven az ilyen típusú termékei számára. Ott voltunk a globális bejelentésen Párizsban, mutatjuk a részleteket!
Az előrejelzések szerint 2025-re 3,5 milliárd ember fog valamilyen elektronikus eszközön játszani, azaz a föld népességének közel 30 százaléka (!!) üti majd el kisebb-nagyobb rendszerességgel ily módon az idejét.
A gamer iparág már most nagyobb, mint a filmes és a zenei együtt, és mindenki azt várja, hogy a jövőben tovább nyílik majd az olló.
A piackutatási adatok arról tanúskodnak, hogy idén megközelíti a 200 milliárdot a szoftverek, appok, szolgáltatások, hardverek és perifériák értékesítéséből befolyó bevétel.
Nem csoda, hogy rengeteg cég fejleszt megoldásokat célzottan erre szektorra, és közöttük értelemszerűen megtalálhatóak a gigantikus tech konszernek is. Közéjük tartozik a hongkongi székhelyű TPV Technology is, amely alvállalatain keresztül az elmúlt másfél évtizedben szép lassan felvásárolta többek között a Philips audió és monitoros részlegét is.
A holland fejlesztőközpontot és mérnöki gárdát, illetve persze a patinás nevet megtartva azóta is arra törekednek, hogy domináns szereplők maradjanak ebben a szegmensben is. Ezt tökéletesen alátámasztja, hogy úgy határoztak, hogy egy dedikált gamer márkát indítanak, amely alatt gyűjtik a kifejezetten játékosoknak szánt termékeiket. Így született meg a Philips Evnia brand, és hogy ennek mekkora szerepet szánnak, jól jelzi, hogy ennek bejelentésére összetrombitálták a világ minden tájáról Párizsba a média képviselőit.
Egészen konkrétan kibérelték a legendás foci és rögbiszentély, a Stade de France aréna egy részét, hogy ott ismertessék a stratégiát, illetve lebbentsék fel a fátylat azokról a termékekről, amelyekkel be kívánják lökni az Evnia szekerét.
OLED-ek porondon!
Az eseményen Stefan Sommer a TPV Group globális marketingvezetője kifejtette, hogy a portfólió gerincét a monitorok képezik majd, amelyeket különféle perifériákkal egészítenek ki.
Az is rögtön kiderült, hogy a cég abszolút a felső kategóriában gondolkodik, mert a legolcsóbb Philips Evnia megjelenítő is 579 euróba, tehát mintegy negyedmillió forintba kerül majd.
Ez pedig csak a legfapadosabb, LED LCD modell, mert lesznek ennél sokkal nagyobb tudású, és lényegesen drágább darabok is. Megállapodtak az LG-vel és a Samsunggal is arról, hogy szállítsanak nekik paneleket, és ennek köszönhetően hamarosan érkezik egy sík OLED ÿ(~805 000 forint) és egy hajlított kvantumpontos QD-OLED modell (~760 000 forint) is. E két kijelzőtechnológia jelenleg a csúcsot képviseli, és ennek megfelelően a képminőség is a lehető legjobb, végtelen kontraszttal, hibátlan színekkel, látványos HDR-rel, nagy képfrissítési ráta és felbontás mellett.
Mivel a termékeket már ki is lehetett próbálni, saját szememmel győződhettem meg arról, hogy a látványvilág tényleg kegyetlenül jó, de mondjuk ilyen stabil alapokkal művészet lett volna elbaltázni a dolgokat. A dizájnra is nagyon odafigyeltek, hiszen a magasabb kategóriás darabok hófehér készülékházat és letisztult talpat kaptak. Ezt azzal magyarázta César Acosta a gamer termékvonal menedzsere, hogy így, a béke színével és a lágy vonalakkal akarták kifejezni, hogy szerintük a játékok a harmóniát, az elfogadást és az egyenlőséget hirdetik, nem pedig az agressziót.
Hát ez gyönyörű szöveg, ennek hallatán biztos elsírják magukat a marketingesek örömükben, de inkább maradjunk annyiban, hogy a termékek ennek köszönhetően figyelemfelkeltőek, prémium érzetet sugároznak, azaz látszik rajtuk, hogy jó drágák, és fő cél minden bizonnyal ez volt. A modellek megkapták a Philips egyik nagy extráját is, az exkluzív Ambiglow technológiát, ami a hátlapra szerelt színes LED-ek sokaságával teremt látványos, és állandóan változó fényglóriát a termékek körül.
Egérfogó
A monitorok mellett két-két egér, klaviatúra és vezeték nélküli fülhallgató, valamint egy egérpad is bekerült az Evnia kínálatába. Ezek árát még nem árulták el, csak azt, hogy jövő nyáron lehet őket megvásárolni, illetve hogy ezek is megkapták az Ambiglow-t.
Azaz applikáltak rájuk RGB LED-eket, amelyek fénye szinkronizálható a monitorral, és ennek köszönhetően minden eszköz ugyanolyan színnel világít majd. Enélkül nyilván azért lehet élni valahogy, de élőben tényleg egészen pazarul festett ez a kooprodukció, ami sokakat inspirálhat arra, hogy komplett Evnia szettet vásároljanak.
A billentyűzet mechanikus, ami költségesebb eljárás, de a gamer kategóriában alapelvárásnak számít a jobb modellek esetén. Tehát jó eséllyel azért a perifériák is meglehetősen drágák lesznek, de ez a monitorokat látva azért túlságosan nem lephet meg senkit.
Siker lesz az Evnia?
Jó irányba indult el a holding az Evnia almárkával. A termékek abszolút életképesnek tűnnek, de nyilván, hogy ez tényleg így van-e, az csak egy hosszabb tesztelés során derül majd ki.
És persze az is tény, hogy ez még önmagában nem garantálja a sikert, de tény, hogy az első benyomások kifejezetten pozitívak.
Ez pedig azt jelenti, hogy tovább élesedhez a verseny, az amúgy is forrongó gamer szektorban, amellyel végül is a felhasználók járnak a legjobban.