A Zarának már Magyarországon is van lakberendezéssel foglalkozó üzlete (Zara Home), de a vendéglátóiparba komolyan eddig még az anyaországban sem mertek belevágni.
A spanyol Inditex csoport egyik fontos márkája az itthon is népszerű Zara. Ruházat mellett lakástextillel, sőt már bútorokkal is foglalkoznak. Magyarország mellett másik 43 országban van még Zara Home. Most azonban teljesen egyedi, új vállalkozásba fognak. Dubajban a helyi franchise-partnerük, az Azadea partnerségre lépett egy helyi vendéglátós céggel:
megnyitják az első kávézójukat, a Zara Collective Cafét.
A Mall of the Emirates plázában a Zara egymaga 5000 négyzetmétert foglal el egyetlen szinten, az egységet 2020-ban nyitották, de már most felújították és ki is bővítették. A fejlesztés része volt a kávézó, ami a vásárlóterülettől leválasztva, a Zara Home kollekciójának darabjait felhasználva lett kialakítva. Nemrég tartották meg a megnyitó ünnepséget.
A madridi Plaza Españán, a világ legnagyobb Zara üzletének megnyitójára nyitottak már egy kávézót, de fel sem merült, hogy az avatóbuli után is megtartják, az egy pop-up egység volt.
Az online kereskedelemben erősen nyomul a Zara, de ezzel párhuzamosan a saját boltjai esetében a vásárlói élmény emelésére törekszik. A mostani dubaji egy próbaprojekt, a cél a tapasztalatszerzés.
Az új egységet zöld szempontokat figyelembe véve tervezték, a dizájn elég minimalista. A tervek között szerepel, hogy a tágas üzlet egyfajta közösségi térként is működjön, különböző művészi előadásokat is terveznek itt bemutatni.
Az Inditex tulajdonosa a leggazdagabb spanyol, Amancio Ortega, vagyonát 81,8 milliárd euróra becsülte spanyol laptársunk.