A feltekerhető tv, az öngyógyító telefon, az LCD kijelzős hűtő vagy a lebegő hangszóró csak néhány példa arra, hogy a ma már LG-ként ismert cég milyen sci-fi filmbe illő eszközöket pakolt le az asztalra a múltban. A vállalat 30 éve jelent meg Magyarországon, ennek örömére összeválogattunk néhányat a legdurvább, legfuturisztikusabb ketyeréik közül.
A rendszerváltás idején olyan márkák uralták a hazai szórakoztatóelektronikai és háztartási gép piacot, mint a Fischer, az Aiwa, a Grundig, a Sony, a Sanyo, valamint persze az obligát Videoton és Lehel. Ebbe a társaságba robbantak be a kilencvenes évek elején a feltörekvő dél-koreai vállalatok, köztük a Goldstar is, amely 1992-ben létre is hozta saját kirendeltségét.
Ezzel egyébként számos olyan nagy világcéget előztek meg, mint mondjuk a Panasonic, a Canon vagy a Thomson. A képviselet mindössze 8 fővel kezdte meg a munkáját, és nem volt könnyű dolguk, hiszen a brand gyakorlatilag ismeretlen volt, a termékeket finoman szólva sem lehetett innovatívnak nevezni.
Mondjuk ki nyugodtan, a Goldstar alapvetően az olcsó, kis tudású, alapvetően nagy tömegeknek szánt elektronikai eszközökre, tévékre, rádiókra és videomagnókra állt rá. Jellemzően az olyan kategóriájú termékekre, amelyeket a boltok alsó polcaira pakoltak.
1995-re az anyacég, a Lucky-Goldstar vezetése belátta, hogy itt az ideje a továbblépésnek, és úgy határoztak, hogy egy innovatív, globálisan is meghatározó, megkerülhetetlen konszernt hoznak létre. A változás szimbólumaként megszüntették a régi márkákat, és helyettük megalkották az LG brandet.
Komoly állami hátszéllel hatalmas fejlesztői centrumokat hozott létre a konszern, és kiemelt figyelmet fordítottak a magyarországi bázis megerősítésére is, amelyet regionális központtá fejlesztettek. Jelenleg, harminc évvel az alapítást követően három európai képviseletet irányítanak Budapestről, és Magyarországon kívül 10 piac – Románia, Szlovénia, Bulgária, Szerbia, Horvátország, Albánia, Macedónia, Bosznia-Hercegovina, Montenegró és Koszovó – tevékenységét koordinálják.
A forgalmazott termékek száma több százra nőtt mára, a portfóliót ma négy üzletág, a szórakoztató elektronika, az IT, a légkondicionáló megoldások, valamint a háztartási elektronika – fedi le.
Ám ennél is sokkal fontosabb, hogy kezdetben meglehetősen gagyinak számító, lenézett márkanév mára igen-igen jól cseng a technológiai-elektronikai szektorban, és az említett alsó polcoktól indulva beverekedte mára magát a luxusüzletekbe is.
Ez pedig annak köszönhető egyedül, hogy a vállalat tényleg irgalmatlan összegeket fordít a kutatás-fejlesztésre. Az LG az elmúlt évtizedekben számos furcsa, hiperlátványos, sci-fi filmbe illő, olykor méregdrága masinával rukkolt elő. Ezekből készítettünk egy látványos galériás válogatást, bemutatva azt is, hogy honnan indult, és hova jutott a cég.