A budapesti Four Seasons vendégei nagyon ritkán, de akár luxusrepülővel is érkezhetnek a magyar fővárosba. Ha kedvük tartja, ezentúl akár egy balatoni kirándulást is tehetnek egy luxuslélekvesztő fedélzetén, ahol eper és behűtött Kreinbacher pezsgő várja őket. Innen nézve egészen elviselhető a hőség.
A budapesti hotel vendégköre eddig is „tailor-made” programokat kaphatott, ha kíváncsi volt a magyar fővárosra vagy akár a vidékre.
A vendégeik átlagosan három éjszakát maradnak,
ezért nem jellemző, hogy tömegével jelentkeznek a balatoni kirándulásokra, de egyre nagyobb az igény az ilyen programokra is – mondja Bakos Fanni, PR-vezető. (Hivatalosan a Four Seasons Hotel Gresham Palace Budapest public relations menedzsere, amiért tényleg a legnagyobb tiszteletünk, ha egy szusszal be tud mutatkozni.) Fanni amilyen fiatal, olyan eltökélt, ha a hajókról van szó: a fővárosban a Dunarama fedélzetén hajózhattak a vendégeik, de a Balatonon eddig nem volt partnerük. Eddig. Mint meséli, hosszasan egyeztetett a torontói központtal a hajó paramétereiről, logókról és a hotel által kínált csomagokról. Most elmentünk és megnéztük, mi lett a nagy tárgyalássorozat vége.
A vitorlás nem éppen az alsópolcos kategória, ennélfogva az ára sem az.
Egy ilyen – szűk egynapos – program ára 1600 eurótól (500 ezer forint) indul, ebben benne van a budapesti transzfer ára, a bérleti díj, a sofőr és a skipper munkája. A hajón friss gyümölcsöket és behűtött pezsgőt szolgálnak fel, majd a hajózás után a környék legjobb éttermeibe viszik el a vendégeket. Utóbbit, vagyis az ebéd árát viszont már nem tartalmazza a csomag. De nem muszáj a szállodában aludnunk, ha balatoni kirándulásban gondolkozunk, a hajót bárki kibérelheti 200 eurós óradíjért.
A kanadai szállodalánc magyarországi partnere a Royal Limousine Kft., tulajdonosa a hazánkban élő jordániai üzletember, Abdel-Fattah Amjad. Láthatóan neki is tetszik a hajó. A szállóvendégek csomagban bérelhetik ki, ebben az esetben a kölcsönzőcég Mercedes V-osztályú modelljeivel gurulhatunk be a hajók balatonfüredi bázisára, a Magyar Vitorlás Szövetség kikötőjébe, vagy ahogy vitorláskörökben mindenki ismeri, a Szövibe.
A Bavaria Cruiser 33 Easy a gyártó egyik kedvelt és ár-érték arányban is jó modellje, könnyen kezelhető és funkcionális. Neve arra utal, hogy 33 láb hosszú. Mellékszál, de a Bavaria Yachtbau a világ egyik meghatározó gyártója, értékesítési rekordokat döntött, de április óta egyébként épp csődvédelem alatt áll. Ha nem lenne nagyon durva szóvicc, akkor azt mondanám, a németek egyik zászlóshajója, olyan, mint kocsiban a Mercedes, ezért nem valószínű, hogy hagyják bedőlni. A Sea Force nevű hajó egyébként egy továbbfejlesztett modell, új ára 49 ezer eurótól indul (jelenlegi árfolyamon körülbelül 16 millió forint).
A skipper Mericza Gergely. Balatonlellén nőtt fel, 13 éves kora óta vitorlázik, mellesleg országos bajnok. Jó kezekben vagyunk.
A belső tér funkcionális és egészen szép. Mondjuk a gyártó a leírásban olyan szórakoztató részletekkel is szolgál, mint „a tágas és fényárban úszó szalon igazi loft hatását kelti a hatalmas ablakokkal”. Nem tudom, hogy lehet egy vitorlás spájznyi méretű belső tere igazi loft, de az tény, láttam már hajót, aminek kisebbek az ablakai.
A hotel kiadványában egyaránt utalnak a kevésbé ismert magyar hajózási hagyományokra, Közép-Európa legnagyobb tavára és az 1934 óta megrendezett Kékszalagra. Így kell egy plusz terméket ügyesen sales-elni!
Északnak tartunk. Néhány percig a robotpilóta kormányoz, a GPS eközben minden koordinátát rögzít. Az egyik műszeren azt is meg lehet nézni, hogy eddig merre hajóztak a Sea Force-szal. Gyakorlatilag „bejáratós”, de a Füredi-öböl környékét már így is jól ismeri.
Akinek kedve van, csobbanhat is egyet a vízben. Bár a fotó alapján ezt gondolhatnánk, a kapitány nem hagyta el a fedélzetet. A túra végén profin beáll a kikötőbe, látszik, hogy nem először csinálja.
Új hobbit találtak az amerikai milliomos nyugdíjasok: a 35 milliós repjegy