Olyan ez, mint az idősek otthonában a karácsony: mindenki felveszi a legszebb ruháját, de a már-már tolakodó kacsintásokhoz itt brutális benzinszag és kemény motorhang is párosul. Néhány évtizede nagy versenyek nagy győztesei voltak, de az old timer Alfa Romeók és Mercedesek ma sem múzeumi tárgyak, a versenyzők megküzdenek minden másodpercért. A hangulatot mégis egyfajta baráti légkör jellemzi, a versenyzők mind kicsit szent őrültek, a csapatok pedig komolyan adják a retrót. Szeptember 29. és október 1-je között, első alkalommal rendezték meg a Hungaroring Classic veteránautós versenyt.
![sl15](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL15-640x426.jpg)
Mintha egy Jackie Stewart életéről szóló film egyik jelenetébe csöppentünk volna
![sl16](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL16-640x426.jpg)
Szobrászat
![sl01](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL01-640x426.jpg)
1/250-es záridő. Nem maradt egy helyben fotózás közben
![sl02](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL02-640x426.jpg)
Shelby Cobra 1964-ből. A Ford bivalyerős V8-asa egy klasszikus angol roadsterbe került. A 4700 köbcentire 8 henger jut
![sl03](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL03-640x426.jpg)
A csapat a részletekre is ügyel
![sl04](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL04-640x426.jpg)
Egy Shelby Cobra 289 motorja
![sl05](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL05-640x426.jpg)
Lassan visszakapja a kerekét az 1965-ös Porsche 911 2L. A mai versenyekkel ellentétben itt nincsenek nagy titkok, az előkészületeket akár testközelből is láthatjuk
![sl06](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL06-640x426.jpg)
Sportkocsi-legenda a Hungaroringen: Shelby Cobra 1963-ból. A tervező Carroll Shelby olyan nagy nevekkel versenyzett, mint Phil Hill és Juan Manuel Fangio
![sl07](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL07-640x426.jpg)
Nem veteránautó-felvonulás. A versenyzők itt is keresik a legjobb beállításokat
![sl08](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL08-640x426.jpg)
A jószág volánjánál egy bizonyos Elliott Forbes Robinson versenyez
![sl09](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL09-640x426.jpg)
A belső tér helyreállítása elbukna az OT-vizsgán, de megfelel a versenykövetelményeknek
![sl11](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL11-640x426.jpg)
Guminyomok a boxutcában
![sl13](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL13-640x426.jpg)
A csapatok minden részletben adják a retrót. Az autó egy Ford Capri 2600 RS 1973-ból
![sl17](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL17-640x426.jpg)
Az IKEA-színekben tündöklő versenyautó természetesen svéd acél, egy Volvo 240T 1984-ből
![sl18](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL18-640x426.jpg)
Néhány évtizede versenyeket nyertek és még mindig gyönyörűek
![sl19](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL19-640x426.jpg)
Gondolatok egy Ford Capri 2600 RS motorja fölött
![sl20](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL20-640x426.jpg)
Ferrari 250 GT Berlinetta 1962-ből. A valaha volt legszebb autók egyike
![sl22](https://forbes.hu/wp-content/uploads/2017/10/SL22-640x426.jpg)
A fémszínű Morgan SLR formái 1963-ból
Fotók: Sebestyén László / Forbes