Olyan ez, mint az idősek otthonában a karácsony: mindenki felveszi a legszebb ruháját, de a már-már tolakodó kacsintásokhoz itt brutális benzinszag és kemény motorhang is párosul. Néhány évtizede nagy versenyek nagy győztesei voltak, de az old timer Alfa Romeók és Mercedesek ma sem múzeumi tárgyak, a versenyzők megküzdenek minden másodpercért. A hangulatot mégis egyfajta baráti légkör jellemzi, a versenyzők mind kicsit szent őrültek, a csapatok pedig komolyan adják a retrót. Szeptember 29. és október 1-je között, első alkalommal rendezték meg a Hungaroring Classic veteránautós versenyt.
Mintha egy Jackie Stewart életéről szóló film egyik jelenetébe csöppentünk volna
Szobrászat
1/250-es záridő. Nem maradt egy helyben fotózás közben
Shelby Cobra 1964-ből. A Ford bivalyerős V8-asa egy klasszikus angol roadsterbe került. A 4700 köbcentire 8 henger jut
A csapat a részletekre is ügyel
Egy Shelby Cobra 289 motorja
Lassan visszakapja a kerekét az 1965-ös Porsche 911 2L. A mai versenyekkel ellentétben itt nincsenek nagy titkok, az előkészületeket akár testközelből is láthatjuk
Sportkocsi-legenda a Hungaroringen: Shelby Cobra 1963-ból. A tervező Carroll Shelby olyan nagy nevekkel versenyzett, mint Phil Hill és Juan Manuel Fangio
Nem veteránautó-felvonulás. A versenyzők itt is keresik a legjobb beállításokat
A jószág volánjánál egy bizonyos Elliott Forbes Robinson versenyez
A belső tér helyreállítása elbukna az OT-vizsgán, de megfelel a versenykövetelményeknek
Guminyomok a boxutcában
A csapatok minden részletben adják a retrót. Az autó egy Ford Capri 2600 RS 1973-ból
Az IKEA-színekben tündöklő versenyautó természetesen svéd acél, egy Volvo 240T 1984-ből
Néhány évtizede versenyeket nyertek és még mindig gyönyörűek
Gondolatok egy Ford Capri 2600 RS motorja fölött
Ferrari 250 GT Berlinetta 1962-ből. A valaha volt legszebb autók egyike
A fémszínű Morgan SLR formái 1963-ból
Fotók: Sebestyén László / Forbes