A rollereket a fővárosiak május 1-jétől használhatják, első körben a budai és a pesti Duna-part egyes szakaszain, illetve az ahhoz közel eső kijelölt területeken. A budapesti városvezetés által koordinált Cities4People K+F projekt keretében 200 elektromos roller lesz elérhető egy két hónapos, június 30-ig tartó tesztüzemmódban.
A K+F projekt kijelölt területe Budapesten magában foglalja a Duna-part Batthyány tér és Műegyetem rakpart közötti budai szakaszát. A Lime elektromos rollerjei számára kijelölt szektor a budai Duna-part mentén Lágymányostól az ELTE és BME kampuszát is felölelve a Móricz Zsigmond körtérig tart, a pesti oldalon pedig a Szabadság hídon átívelve a Vámház körúttól a Kálvin térig, magában foglalva a Corvinus Egyetem kampuszát, egészen a Boráros térig. A két hónapos tesztidőszak május 1-től június végéig tart – írja közleményében a cég.
A Lime e-rollerjei 25 km/órás maximum sebességre képesek. Tölthető akkumulátorral működnek, és egyszerűen használhatók. A Lime helyi csapata tartja karban a járműflottát, ők gyűjtik be éjjelente a rollereket, amelyeket a töltőállomásokon fel is töltenek, hogy reggelre újra használatra készen várják a Lime-ozókat.
A Lime 2017-es indulása óta szerves része Európa nagyvárosainak Varsótól Bécsig, Zürichtől Berlinig. Az elektromos rollereket és kerékpárokat is tartalmazó flottája révén célja a városi élet és a városi közlekedés megváltoztatása. Felhasználói – világszerte öt kontinensen, csak Európában több mint 20 országban – eddig 26 millió Lime utazást bonyolítottak le. A startup központja Kalifroniában van, legutóbb február elején kapott 310 millió dolláros befektetést, alapítása óta 765 millió dollár befektetést kapott a társaság, a neves Andresssen Horowitz is ott van az angyalbefektetői között.
Budapesten három autómegosztó (Greengo, Mol Limo, DriveNow), kerékpármegosztó (Mol Bubi, Donkey Republic) mellett elektromos robogómegosztó (Blinkee) is műkődik már.