A Forbes-címlapos, aki Trumppal szelfizik

Kapitány István a Forbes címlapján mosolyog. Kapitány István a Fehér Házban, Trumppal szelfizik (és mosolyog). De kicsoda Kapitány István? Annak ellenére, hogy aligha van nála magasabb pozícióban dolgozó magyar menedzser […]

Bővebben

Hátrányos helyzetűek kapták a jótékonysági sör első adományát

Átadta első adományát a jótékonysági sör, a Share csapata: a Káva Kulturális Műhely 100 ezer forintot kapott. A Káva elismert drámapedagógiai műhely, fő tevékenységük a színházi nevelési előadások
készítése hátrányos helyzetű gyerekeknek és fiataloknak. Az adományt Kovács Patrícia, a Share jótékonysági nagykövete adta át.

A Share-t tavaly alapította három srác (történetüket itt olvashatod!), Alvégi Lóci, Káldi Marci és Ádám István, miután Lóci Berlinben találkozott hasonló kezdeményezéssel. A Share gyakorlatilag automatizálja a jó cselekedeteket: aki ezt a kézműves pilsenit (amiből egyébként van alkoholmentes is) választja másik ital helyett, hozzájárul valamilyen jótékony célhoz. A sör árának egy része ugyanis a korábban megszűrt és kiválasztott civil szervezetekhez kerül – ezt a munkát végzik el a srácok, a fogyasztónak csak fogyasztani kell.

Ádám István, Alvégi Lóci, Káldi Marci

Ádám István, Alvégi Lóci, Káldi Marci – Fotó: Orbital Strangers

A civil szervezeteket több kategóriára osztották, ezeken mennek végig, ahogy gyűlnek az adományok:

  1. Alkoholizmus, függőség
  2. Kultúra, művészet
  3. Sport, egészségügy
  4. Tudomány, oktatás
  5. Környezetvédelem
  6. Szociális ügyek és jogvédelem

A jótékonykodáshoz nemcsak sörvásárlással lehet csatlakozni: 2016 decemberében közösségi finanszírozós kampányt indítottak működésük támogatására. A kampány érdekessége, hogy az az Indiegogo jótékonysági felületén, a Generosityn fut. Ez az oldal abban különbözik a megszokott közösségiadománygyűjtő-oldalaktól, hogy nem fix idő alatt kell összegyűjteni adott összeget, hanem megjelölhető valamennyi pénz, és addig futtatható a kampány, amíg össze nem jön. Az üzemeltetők persze szűrnek, csak jótékonysági kampányok futhatnak ebben az üzemmódban.

Olvasd el A jó élet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő