Üzletről, pénzről, adományozásról, és főként a gazdagság megéléséről, valamint a célok fontosságáról beszélt Jákob Zoltán a Forbes Afterwork szeptemberi eseményén. Na meg a celeblétről, házasságairól, valamint sportautóiról is.
Magyar teljesítmények – ismét ez állt a Forbes Afterwork középpontjában. A péntek este, a budapesti Marriott Hotelben megrendezett esemény színpadának hátterét a dunai panorámába simuló, felújítás alatt lévő Szabadság-szobor adta – Jákob Zoltán nappalijából is pont ez látszik.
A celeb-üzletember a Forbes idei celeblistáján is szerepel, méghozzá az előkelő 14-dik helyen. Jákob ugyanis kétmilliós közösségi médiás követőtáborával és cégei évi 10 milliárdos forgalmával mindkét szerepében kiemelkedőt alkotott. Sokan kritizálják, de ennél sokkal több rajongója van, és nemcsak azok, akiknek random kiosztott már az utcán egy-egy tabletet, PS5-öt vagy iPhone-t.
Miért úgy adakozik, ahogy? Mennyit költ jótékonyságra havonta? Egyáltalán: hogy jön össze egy hatalmas üzleti teljesítmény a bulvárszerelésekkel? Kis Judit, a Forbes főmunkatársa első kérdésében ennek az ellentmondásosságáról kérdezte Jákobot.
A celebség csak jött, ez egy hobbi.
– mondta az eredetileg mérnök végzettségű üzletember. „Algoritmusokat szeretek fejteni, a social média azért jó, mert folyamatos kihívást jelent. Amint megfejtem, egyből megváltozik.” Jákob szerint a social médiás ismertségének jót tett a TV-s szereplés is, a Nagy Ő-ből – amit először átverésnek hitt, de végül mégis csak elvállalt – sok 40 fölötti követője is lett.
Arra a kérdésre, hogy a műsor mennyire lehetett kockázatos számára az üzleti életben, Jákob meglepő választ adott:
Az van, hogy én nem szoktam tárgyalni, minden beszállítónk külföldi, nincs üzlettársam. Vannak jó vezető kollégáim, de ők felnéznek rám, így nem jelentett problémát a szereplés.
Az ismertség egyébként is inkább az utcán jelentkezik; volt, hogy Balin egy majomparkban is felismerték, és elénekelték neki a Jákob Zoli és a tűzpiros Ferrari című dalt.
„Milyen volt semmit nem csinálni?” – kérdezte a beszélgetés egy pontján Kis Judit.
Eleinte jó, viszont azt nagyon szomorú volt látni, hogy nélkülem is működnek a cégeim.
– válaszolta Jákob, aki relatív gyorsan hozzászokott ehhez, sőt, már nem talált a bulizásban és az utazgatásban akkora örömöt. „Ezt úgy kell elképzelni, hogy capri mellett ringatózol egy luxusjachton?” – jött a kérdés – „Igen. Így kell.” És Jákob állítja, őt éppen egy ilyen pillanat, a sokak álmát jelentő életstílus és semmittevés kipróbálása ébresztette rá, hogy inkább az elégíti ki, vagy hajtja, ha van lehetősége
mindig valami újat csinálni.
Az új márka indítása is ennek a belső drivenak volt köszönhető. Az üzletember két év sabbatical után döntött az újrakezdés mellett. Húsz év alatt elérte a tízmilliárdos forgalmat a Crystal Nails, most ezt szeretné megduplázni, amit új piacok bevonásával igyekszik elérni, természetesen a szépségipartól nem távoli terepen. A Luxoya márkával a haj, a smink és az életmód piacokat célozza meg a műköröm-biznisz mellett.
Végül a celeb-üzletember luxussal való viszonyára is rákérdezett a Forbes főmunkatársa. Jákob könyvének címében ez a „7 csillagos élet”-et, azaz afféle „Dubajt jelentette. De ezen túl vagyok.” Természetesnek tartja, hogy a siker mércéje a pénz, ha sikeres, akkor ez a legegyszerűbb eszköz ennek a megmutatására.
De mivel már épített lakóparkot, kiemelkedő üzleti eredményeket tud maga mögött, és tisztában is van azzal, amit elért, mára a szükségtelen külsőségek nélkül is élvezni tudja azt, amije van. Persze a luxus szeretetet azért megmaradt, így a sportautók gyűjtésével például nem hagyott fel.
„Amikor az első Ferrarimat megvettem, azt hittem, hogy emiatt megvetnek majd az emberek, de nem így lett.” Jelenleg már négy Ferrarija van, de rendelés előtt áll még egy ezer lóerős Ferrari és egy ezer lóerős Lamborghini is, amikkel Jákob gyorsulási versenyeken is részt venne.
A végén már ugyanaz az érzés, elmondják, leveszik a huzatot, beleülsz, kiteszed Tiktokra. A puszta élmény unalmas, a munka teszi élvezetessé az életet, ahogyan a házasságot is
– magyarázta. A Forbes újságírója le is csapott a magas labdára: „kétszer voltál házas, ugye?” – kérdezte – „Kétszer-háromszor” – jött a furcsa válasz. „Kétszer vagy háromszor?” – a közönségben már ment a sustorgás, mire kiderült: „háromszor. De az első csak fellángolás volt” – zárta rövidre Jákob Zoltán a privát részleteket.
Aki pedig többre is kíváncsi a celeb-üzletember gondolkodásáról és terveiről: Kis Judit nemrégiben ennél sokkal többet is megkérdezett Jákob Zoltántól. Interjú.
Az Afterwork szeptemberi eseményén Tóth-Harsányi Kornél, a Costes Group Hungary csoport vezérigazgatója is mesélt karrierjéről, ahogyan Kaáli Nagy Géza professzor, a világhírű szülész-nőgyógyász, feltaláló, a magyarországi Kaáli Intézetek és a dörgicsei Kaáli Autó-Motor Múzeum alapítója is beszélgetett a színpadon teljesítményről, célokról, valamint a hazai meddőségkezelési rendszerről.