Nincsenek fent a közösségi médián, egyéb helyen sem reklámoznak, mégis legendássá vált a budai Daubner Cukrászda. A főváros egyik legnépszerűbb üzlete a családi biogazdálkodás révén frissítené a termékkínálatát.
Reklám és közösségi médiás jelenlét nélkül vált a főváros egyik legnépszerűbb cukrászdájává a budai Daubner Cukrászda. Az alapító, Daubner György a “jó bornak nem kell cégér” elvet követve sohasem hirdette üzletét, inkább a magas minőség tartós megőrzésére törekedett – derült ki a napi.hu cikkéből. A marketing mellőzése odáig ment, hogy
eleinte még a névtáblát sem tette ki az alapító az üzletre, legelőször a vásárlóknak fenntartott parkolóra került ki a Daubner-felirat.
A Szépvölgyi úti üzletben általában tömött sorokban várakoznak a vásárlók, a helyben, asztaloknál történő fogyasztásra továbbra sincs lehetőség az üzletben. A cég a Covid-járványt szinte meg sem érezte, 2021-ben pedig működésének legsikeresebb évét zárta az árbevétel tekintetében – derült ki a Daubner Cukrászda Kft. éves beszámolójából.
Az alapító Daubner György már a rendszerváltás előtt, az 1980-as években megnyitotta cukrászdáját a III. kerületi Szépvölgyi úton, a jelenlegi épület melletti kis házban – később ebből nőtte ki magát a ma is ismert cukrászda. A családban a gyermekei viszik tovább a szakmát, a vállalkozásban cégvezetőként vannak jelen.
„Édesapám évekig fejlesztette – és a cukrászda ma is fejleszti – a süteményeinek és fagylaltjainak receptjét, mindig a szakma szeretete és nem a haszonszerzés vezette.”
– mesélte az alapító gyermeke, Dr. Daubner György.
A fejlesztés eredményeként a cukrászdában ma már közel 300 különböző termékből választhatnak a vásárlók.
Minden nap friss termék készül, nem fagyasztanak, előre kiszámolják, hogy adott nap mekkora fogyás várható. Főként a frissességgel magyarázható az is, hogy a Daubner az erős kereslet ellenére nem terjeszkedett, máshol nem akartak cukrászdát vagy üzlethelyiséget nyitni. „A szállítással már változhat a termékek minősége” – jegyezte meg Daubner György.
A következő években a családi birtok elindítása lesz a legnagyobb változás: az elmúlt években a Mátrában vett földeket a cég, ahol a tervek szerint biogazdálkodást folytatnának. A kétéves átállási idő után pedig az alapanyagok és a termékek várhatóan megjelennek majd a cukrászdában is.