Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]


Bővebben

Döntött az Osztrák Városok Szövetsége: az e-roller nem járdára való

Mivel az osztrák városokban is egyre több közösségi e-roller szolgáltató lép be a piacra, az Osztrák Városok Szövetsége és az AustriaTech útmutatót dolgozott ki a települések számára, hogy mire figyeljenek a szolgáltatás engedélyezésekor.

Az egyre növekvő számú közösségi e-rollerek egyaránt jelentenek új lehetőségeket és kihívásokat a városok számára. Éppen ezért az Osztrák Városok Szövetsége és az AustriaTech útmutatót dolgozott ki a számukra, hogy mi mindenre kell ügyelniük a szolgáltatás engedélyezésekor, illetve milyen lehetőségeik vannak a szabályozásra. A jogi és működési keretfeltételek ismerete mellett ugyanis annak biztosítása is nagyon fontos, hogy a felhasználók megfelelő módon vegyék igénybe ezt a mobilitási formát.

Mivel a szolgáltatás megjelenésekor a felhasználók még nem tudták, hogy pontosan hol és hogyan használhatják azt, illetve még nem voltak kidolgozva ennek jogi keretfeltételei, a városi közlekedésben hirtelen megjelent a közlekedők egy új kategóriája, akiknek saját szabályokra volt szüksége. Ezek megalkotásakor

az Osztrák Városok Szövetsége a biztonságot tartotta a legfőbb szempontnak, így sikerült elérnie, hogy az elektromos rollereket a közlekedésben a kerékpárokkal tekintsék egyenértékűnek, amit az osztrák KRESZ 2019 júniusi módosítása is rögzít.

Ez azt jelenti, hogy elektromos rollerrel csak a kerékpáros közlekedés számára fenntartott kerékpárúton, kerékpársávban vagy az úttesten lehet közlekedni, a járdán nem.

A városok számára kidolgozott útmutató arra is tartalmaz javaslatokat, hogy milyen eszközökkel lehet lerövidíteni a felhasználók tanulási folyamatát, illetve best practice megoldásokat Európa más városaiból. Ezen kívül keretszerződés-minták, városok és szolgáltatók közötti akkreditációs megállapodások, megoldási javaslatok könnyítik meg a városok dolgát.

Kidolgozói szerint az útmutató egyszerre járul hozzá ahhoz, hogy a mobilitási újítások elterjedjenek, illetve a városok elérjék közlekedésfejlesztési céljaikat. Arra számítanak, hogy a közeljövőben a városok közlekedési vállalatai és a közösségi e-roller szolgáltatók között szorosabb együttműködés jön létre.

Fotó: Peter Hanke városi tanácsnok © PID / David Bohmann


 

“Akár azt hiszed, képes vagy rá, akár azt, hogy nem,igazad lesz.”