Egy szegény argentin hentes boltot nyitott Buenos Airesben majdnem fél évszázaddal ezelőtt, a húzás bejött. A holdinggá érett egykori cégecske most az Aston Martint vette rá olyan vállalkozásra, amivel eddig soha sem próbálkozott a legendás luxusmárka.
Dubajban a luxus autómárkák már dolgoznak együtt ingatlanfejlesztőkkel, Bugatti márkájú villákban üveg falú garázsba parkolhatunk be a több millió dolláros kocsicsodáinkkal – persze, ha van rá pénzünk. A Forbes globális milliárdos listájára tavaly felkerült Hussain Sajwani előszeretettel visz a sivatagba európai luxusóriásokat (erről részletesen írtunk idén A világ milliárdosai c. különszámunkban). A recept tehát egyáltalán nem egyedülálló – és fura lenne, ha épp Dél-Floridában nem állna össze luxushotelekkel és ingatlanfejlesztőkkel a Porsche Design, a Fendi vagy épp az Armani.
De ez kezdjünk mindent a legelején. A történet egészen pontosan ott indul, hogy 46 évvel ezelőtt Joaquín Coto argentin henteslegény nyitott egy saját boltot – a Coto névre keresztelt boltból nőtt ki mára az ország legnagyobb kiskereskedelmi lánca több mint 15 ezer alkalmazottal. A továbbra is családi tulajdonban lévő cég ma már holdinggá nőtt, több területen is rendelkezik érdekeltséggel. Így vetettek szemet egy 1,2 hektáros telekre Miamiben, amit 2014-ben rekordáron, 125 millió dollárért szereztek meg. Ingatlanfejlesztő cégük, a G and G Business Development nemrég állapodott meg a brit luxusautó-márkával, az Aston Martinnal, hogy miképp is fogják hasznosítani a Miami folyó torkollata mellett elhelyezkedő parcellát: egy 66 emeletes luxusapartman-tornyot húznak fel itt.
Az Aston Martin először kóstol bele az ingatlanpiacba.
A tervek szerint 390 minden igényt kielégítő lakás kap helyet az épületben – az Aston Martin pedig nemcsak a nevét, hanem a szakértelmét is adja a projekthez: ők tervezik a belső tereket. Aki itt vesz magának álomotthont, annak ki sem kell lépnie a szinte karnyújtásnyira lévő partra, ha szórakozni akar egy kicsit: kétszintes fitneszcenter, egy mindennel felszerelt gyógyfürdő, egy kisebb mozi és egy művészeti galéria is jár az apartmanok mellé. Megteheti-e a Floridában építkező Aston Martin, hogy ne legyen feszített víztükrű medence az apartmanok felett? Természetesen nem, az 55. szinten a pazar kilátás mellé ez is jár. Az exkluzív vitorláskikötő is alapfelszereltség erre fele, a Biscayne-öböl melletti Aston Martin Residences-nek is lesz majd egy.
„A csapatunk több mint egy évig kereste, ki lehetne a megfelelő partnerünk ebben a projektben. Végül azért döntöttünk az Aston Martin mellett, mert egy olyan globális márka, mely megtestesíti az időtlen luxust” – mindez nem egy PR közleményből való, hanem a projektet vezető German Coto szavai.
Az autógyár kreatívjai minden egyes dizájnnal kapcsolatos ügyet kézben tartanak, a konyhák vagy a fürdők kinézetétől egészen odáig, hogy milyen mintája legyen a tapétáknak. German Coto is kiemelte az amerikai Forbesnak, már ez is jelzi, nem egy szimpla marketingszerződést kötöttek az Aston Martinnal (ahogy említettük fent, az ún. co-branding megállapodásokat is szeretik erre fele a luxuscégek, ilyen esetekben csak a márkát adják “kölcsön” más termékekhez).
Legfelül penthouse lakások, az 55.-en medence
Az épület terveit egy helyi és egy Buenos Aires-i építésziroda készített el, a belsőt az Aston Martin szállítja, de mint mondják, figyelembe veszik a helyi stílusjegyeket is – a feszített víztükör amúgy sem biztos, hogy könnyen összeegyeztethető lenne a hűvös brit eleganciával. Az Aston Martin autóinak belsejében használt letisztult stílust, színeket és anyagokat fogjuk majd viszont látni az épületben.
A britt luxusmárkát az autósport milliomos walesi nagyöregje, David Richarsd mentette meg, amikor egy konzorciummal 2007-ben kivásárolta azt a bajba került Fordtól (egy kisebbségi pakettet ugyan megtartottak az Astonban az amerikaiak, de ennek csak azért volt jelentősége, mert a brit gyár továbbra is küldött alkatrészeket a Fordnak). Richardsnak a 925 millió dolláros vételár kicsengetésében főleg konzorciumi partnerei, kuwaiti befektetők segítettek. Hogy a luxuspiacon már akkor nagy potenciált láttak az elitnek szánt felsőkategóriás és komoly történelemmel rendelkező autómárkákban, jól mutatja, hogy nemcsak autóipari befektetők tettek ajánlatot a Fordnak, hanem például a Louis Vuitton is vitte volna az Aston Martint. Amely az elmúlt hét évben saját modelljei megújítása mellett elkezdett már mozgolódni a luxuspiacon.
A vitorla alakú felhőkarcoló 2021-re készül el a tervek szerint, és jövő nyáron kezd el kiemelkedni a földből. Az épület legfelső szintjein 7 penthouse lakás és egy kétszintes penthouse kap helyet, a lejjebb kialakított lakásoknál pedig az egytől a négy hálószobás apartmanokig terjed majd a kínálat. Márciusban már meg is kezdik az értékesítést.
És hogy a miami-i időjáráshoz mennyire passzol egy Aston Martin? A vevőket ez aligha fogja izgatni. Különben is, a britek ma már luxusjachtokban is elég jók.