Egymás után dönti a rekordokat az olasz Benetti nevű hajógyár, a megajachtokat készítő vállalat nem elég, hogy egymás után három, 91 méternél hosszabb luxushajót pakolt vízre, de mindezt úgy, hogy egyik között sem telt el száz nap.
A legutóbbi üdvöske egészen elképesztő dimenziókkal rendelkezik. A hajótestet Pierlugi Ausonio tervezte, ő korábban a haditengerészet számára is tervezett mindent a cirkálótól a rombolóig. A hajóba több mint 378 ezer liter üzemanyag fér, amivel 10 ezer kilométert tud megtenni 18,5 csomós sebességgel, de ha kell, egy ideig teljesen elektromos meghajtásra is képes, írja az amerikai Forbes.
Adódik a kérdés, hogy mivel lehet elütni az időt egy tízezer kilométeres tengerjárás alatt. A brit tervezők szerencsére tudták, hogy nem elég olvasgatni a fedélzeten, esetleg naponta kétszer leszámolni egy kempingszéken, hogy mennyi pénzünk van, ha amúgy belefér a büdzsébe egy ekkora hajó, szóval tettek bele:
egy nagy, fűthető medencét, két versenymotorcsónakot, két kisebb sima motorcsónakot, és a biztonság kedvéért, ha egy nagyobb társaság is ellátogatna, 8 jet skit is.
Akinek nem jut jet ski, annak valami mással kell elfoglalnia magát azon a közel ezer négyzetméteren, amit a hajó fedélzete biztosít. A hajót elég messziről észre lehet venni a közel 15 méteres magasságával, egyébként 108 méter hosszú, ha mellette a habokból felbukkanna Milák Kristóf, akkor oda-vissza 1:58-körül tudná lepillangózni ezt a távot.
Ha leszállt az est, és már nem dübörögnek a motorcsónakok, akkor érdemes egy hátast dobni a hajó kilátóján, a nyílt tengeren nincs fényszennyezés, ezért sokkal több csillagot lehet látni. Az éjszakai tengerjárás nagy hátránya, hogy könnyen hűvösre fordulhat az idő, elkerülendő a megfázást, a hídon kialakított másfél méteres valódi kandalló mellett lehet hallgatni a hullámok csobogását. A közösségi fedélzeten egy hatalmas vacsoraasztal, a tulajdonos saját fedélzetén relaxációs terek várják az érkezőt. A hajó elkészítése ötszázezer munkaórát emésztett fel, hogy mennyit fizettek érte, az rejtély, de kiindulásnak jó az is, hogy ha az átlagos magyar dízelárral kalkulálunk, a hajó egyszer megtankolása egy kisebb lottónyeremény összegét viszi el.