Nemcsak projektmenedzsereknek van szüksége okos megoldásokra a mindennapok megszervezéséhez. A bonyolultabb feladatütemező applikációktól azonban épp azok irtóznak a legjobban, akiknek a leginkább szükségük volna ezekre a megoldásokra.
Létezik egy alternatív világ, ahol minden óramű pontossággal működik, mindent akkor és ott történik, amikor és ahol az ember azt megbeszélte. Aki valaha próbált már megszervezni bármit, ami két embernél több jelenlétét vagy munkáját igényelte, az tudja, hogy ez szinte lehetetlen, mert mindig felbukkan a történetben egy elfelejtés, egy rossz címre érkezés, egy rossz brief alapján végrehajtott feladat, ami simán boríthat minden.
Ezért kell okosan tervezni. Mutatunk pár alkalmazást, ami segíthet ebben.
Google Keep
A Google Keep egy viszonylag friss játékos a piacon. A fő erőssége, hogy azonnal meg tudjuk osztani jegyzeteinket azzal, akivel szeretnénk, ehhez csak be kell gépelni az érintett e-mail címét. A jegyzetben végzett változtatásokról értesítést kap az, akivel megosztották, az alkalmazást megnyitva pedig azonnal a módosított jegyzet látható már. Be lehet szúrni képet és hangot is, valamint a stickerek színélt is lehet állítani, illetve egy mozdulattal to-do listává változtathatjuk a jegyzetet, ilyenkor minden új sor kap egy kis dobozt, amit ha végeztünk, kipipálhatunk.
Calendar
A Calendar pofonegyszerű, és nagyobb telefonok kijelzőjén jól mutat a widget, ami a gmailes naptárunkkal folyamatosan szinkronban van. Beállíthatjuk, hogy milyen időközönként kiabáljon ránk az eseménnyel kapcsolatban, és könnyen tudunk meghívót küldeni másoknak is.
Trello
Egy súlykategóriával a többiek felett figyel a Trello, ami akkor jöhet jól, ha több ember dolgozik egy projekten, és ezt egy nagy közös platformon akarják menedzselni. Egy projekten belül a részfeladatok könnyen szétdobhatóak és folyamatosan ellenőrizhetők a tagok között, ami megakadályozza, hogy összekavarodjanak a szálak. A Trellóért lehet fizetni is, ha nagyon extra szolgáltatásokat szeretnénk, de az alap ingyen van.
Wunderlist
A Wunderlist annyira jól nézett ki tavaly, hogy fel is vásárolta a Microsoft, és nem engedték, hogy bedőljön. Használható számítógépről és okostelefonról is, tudja az összes kötelező elemet, ezzel is működik a megosztás, mappák szerint rendezgethetjük a teendőket.
Timing
A házi törzsőrmester, segítségével mérhetjük, hogy mennyi időt szentelünk egy-egy feladatra. Nagy hátránya, hogy pénzbe kerül, és csak Apple-cuccokon fut.
Producteev
Szintén a közös projektekben segít eligazodni, folyamatosan visong, ha közeledik egy határidő, könnyen használható a számítógépes és az okostelefonos verzió is.
A todo listák hasznosságáról egyébként már egy csomó tanulmányt és kutatást végeztek. A forbes.com írja például, hogy 1927-ben egy orosz pszichológus, Bluma Zeigarnik arra kért tesztalanyokat, hogy különböző agytornáztató feladatokat csináljanak meg – puzzle kirakás, gyöngyfűzés, satöbbi. Az alanyok egy részét a tevékenység közben megállították, és más feladatot adtak ki nekik, míg a többieknek hagyták, hogy befejezzék, amit csináltak, és csak utána kaptak új feladatot. A végén kiderült, hogy azok, akik kénytelenek voltak ugrálni a feladatok között, jobban emlékeztek a feladatok részleteire, mint azok, akik teljesen befejezték azokat. A todo lista segíthet abban, hogy felszabadítsuk az agyunkat az egyszerre ezerfelé szakadás alól, és irányított figyelemmel tudjuk végrehajtani a ránk váró tennivalókat.