Az amerikai piacon az Uber egy legerősebb versenytársa a Lyft, mely a tavalyi évet látványos növekedéssel zárta. Így is fényévekkel az Uber mögött van, melynek Kína ma már sokkal fontosabb, mint az amerikai piac.
Egymilliárd dolláros befektetést kapott egy évvel ezelőtt az Uber egyik legismertebb versenytársa, a Lyft, a friss tőke felét a 107 éves amerikai autóipari behemót a General Motors (GM) adta. A befektetés célja az lett volna, hogy felgyorsítsák az autómegosztó növekedését, főleg az Uberhez képest. A feltételes mód azonban továbbra is indokolt.
Annak ellenére is, hogy a Lyft a héten publikált legfrissebb adatai szerint impozáns növekedést ért el, ami a lebonyolított utak számát illeti. 2016-ban 162 millió utazás szerepel a Lyft neve mellett, ami háromszor annyi, mint amennyit 2015-ben tudtak felmutatni.
A grafikon meredeken emelkedik, 2014-ben még a 20 milliót sem érték el, de tavalyi is épp hogy túlléptek az 50 millión – mindezt az amerikai piacon realizálták, hiszen a Lyft egyelőre nem kezdett globális terjeszkedésbe (ami látva az eltérő piacok jogi szabályozását és a közben megjelent helyi versenytársak számának szintén meredek emelkedését, nem meglepő).
Hiába a reményteljes növekedés, a Lyft így is messze lemaradva a második (az USA-ban) azUber mögött. Csak decemberben az Uber 78 millió utazást bonyolított az Állomokban, miközben ugyanez a szám a Lyftnél 18,7 millió volt, vagyis a hazai pályán négyszeres a két cég teljesítménye közti különbség. Ha a globális adatokat nézzük, a különbség még szembetűnőbb. Az amerikai Forbes becslése szerint az Uber 2016 első két hónapjában több utaztatáson volt túl, mint amit a Lyft egész évben elért tavaly.
A figyelemre méltó növekedés nyomait az üzleti eredmények még nem igazolják vissza, a verseny nagy, a Lyft is bónuszokkal csábítja magához az utasokat és az autósokat. John Zimmer, a Lyft társalapítója és elnöke szerint a 2016 így is az áttörése éve volt a cég számára, a gyors növekedés pedig meghozza majd a várt porfitabilitást is.
A nagy verseny igazán csak Amerikán kívül zajlik az autómagosztók piacán, a legértékesebb startupnak számító Uber hosszú távú stratégiája nem az amerikai piacon, hanem Kínában fog eldőlni – nem véletlen, hogy az öldöklő (és ráfizetéses) küzdelem helyett az amerikaiak itt beadták a derekukat, és inkább egyesültek legnagyobb versenytársukkal, a Didivel. Utóbbiban az Alibaba és Baidu mellett befektető az Apple is.
A Lyft eddig 2 milliárd dollár befektetést kapott, összesen 4 céget vásárolt fel, 2012-ben indult. Az Uber szintén San Franciscóban, de jóval korábban, 2009-ben indult, azóta több mint 8 milliárd tőkét vont be és 3 céget vásárolt fel.